  • 1. Data: 2019-11-26 23:47:20
    Temat: Sprawdzenie stanu prawnego działki ROD
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Zamierzam kupić prawo do korzystania z działki na ROD. W umowie jest
    zapis, że znany jest mi stan prawny działki.

    Stan prawny nie jest mi znany. Jak można ten stan prawny sprawdzić
    i w sumie to o co chodzi -- o zadłużenie, o ewentualnego komornika?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2019-11-27 00:30:32
    Temat: Re: Sprawdzenie stanu prawnego działki ROD
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-26, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
> [...]
    >
    > Stan prawny nie jest mi znany. Jak można ten stan prawny sprawdzić
    > i w sumie to o co chodzi -- o zadłużenie, o ewentualnego komornika?

    Dziwny zapis. Jakby ktoś zerżnął umowę z umowy k-s np. samochodu. Nie
    podpisałbym czegoś takiego i nalegałbym na p. np. w stylu: sprzedający
    oświadcza, że stan prawny działki jest taki a taki (sprzedający posiada
    wyłączne prawo do... czy co tam obowiązuje, przedstawił stosowne
    dokumenty..) i nie ciąży na niej to czy tamto.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-11-27 10:18:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    >Zamierzam kupić prawo do korzystania z działki na ROD. W umowie jest
    >zapis, że znany jest mi stan prawny działki.

    >Stan prawny nie jest mi znany. Jak można ten stan prawny sprawdzić

    No to proponujesz zamiane na "sprzedawca nie okreslil stanu prawnego
    dzialki".

    >i w sumie to o co chodzi -- o zadłużenie, o ewentualnego komornika?

    ROD to taka dziwna konstrukcja. Nie masz dzialki - ROD ma pole.

    Najpierw bys musial sprawdzic plan zagospodarowania przestrzennego,
    moze przewiduja likwidacje.
    Byly tez nielegalne dzialki, ale skoro ROD, to chyba juz
    zalegalizowany.
    W ROD trzeba by sie dowiedziec o dalszych planach, tudziez sprawdzic
    dane "wlasciciela".

    Albo podpisac, bo to chyba niewielkie pieniadze i ewentualnie
    niewielka strata.

    J.

  • 4. Data: 2019-11-27 20:49:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 23:47, Queequeg pisze:

> [...]
    > Stan prawny nie jest mi znany. Jak można ten stan prawny sprawdzić
    > i w sumie to o co chodzi -- o zadłużenie, o ewentualnego komornika?

    Z ROD jest tak, że żądzą się swoimi osobnymi prawami. Nie podpisał bym
    takiej umowy. Niech facet w umowę wpisze, że jest wyłącznym
    właścicielem. jeśli na działce jest domek, to zażądał bym odpisu
    zgłoszenia, chyba, ze na daną alta nę nie jest wymagane, bo później moze
    się okazać, ze będziesz na swój koszt musiał to rozebrać jako samowolę
    budowlaną. Tak, czy siak podszedł bym do Zarządu i upewnił się, o co
    chodzi z tym stanem, bo to takie trochę niepokojące.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2019-11-27 20:57:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > budowlaną. Tak, czy siak podszedł bym do Zarządu i upewnił się, o co
    > chodzi z tym stanem, bo to takie trochę niepokojące.

    e tam Queer powie, że jest tęczowy i mu się należy, a jak nie udostępnią
    mu na piśmie, że działka czysta, to oskarży ich o homofobię:)