  • 1. Data: 2014-02-01 16:10:15
    Temat: Sprawdzenia źródła majątku
    Od: "Olek" <O...@p...onet.pl>

    W rodzinie pracuje kilu jej członków. Jedna osoba z rodziny nagle kupuje
    mieszkanie i nie za bardzo wiadomo skąd było ją na to stać. Innej osobie z
    rodziny giną spore pieniądze, dlatego sytuacja jest nieciekawa. Czy jest
    prawny sposób sprawdzenia Źródła pieniędzy zakupu mieszkania jednego członka
    rodziny? Dodam że dobrowolnie się to nie uda.

  • 2. Data: 2014-02-01 18:14:32
    Temat: Re: Sprawdzenia źródła majątku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olek wrote:
> [...]
    > jest prawny sposób sprawdzenia Źródła pieniędzy zakupu mieszkania
    > jednego członka rodziny? Dodam że dobrowolnie się to nie uda.

    zgloś kradzież i wskaż potencjalnego sprawcę. Policja niedlugo bedzie
    miała dostęp do naszych kont.
    potem zgłoś do urzedu skarbowego, że kupił mieszkanie, ale nie wiadomo
    za co. Potem poderwij jakąś miłą panią w US niech ci pokaże akta sprawy.

    Ile gotówki można trzymać w chacie, że da sie za to kupić mieszkanie ?

  • 3. Data: 2014-02-01 18:46:31
    Od: "Olek" <O...@p...onet.pl>

    witek napisał:
> [...]
    > jakąś miłą panią w US niech ci pokaże akta sprawy. Ile gotówki można
    > trzymać w chacie, że da sie za to kupić mieszkanie ?

    Nie chce mi się tłumaczyć jak można pieniądze ukrywać i przelewać, w skrócie
    to na kontach, z konta na konto, z konta do walizki, walizkę pod stołem i
    tak dalej. O zgłaszaniu na policję nie ma mowy, bo nijak nie udowodnisz
    kradzieży, po prostu jeden członek rodziny został pozbawiony dochody prawie
    całego życia a inny kupił sobie mieszkanie, mając dochód na poziomie
    najniższej krajowej. Weź mi pokaż kogoś kto za najniższą krajową kupuje
    mieszkanie? nawet kredytu w banku nie dostanie. Jest jakiś sposób do
    ujawnienia przynajmniej umowy kredytowej z bankiem członka rodziny?

  • 4. Data: 2014-02-01 19:15:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-01 18:46, Olek pisze:
    > Jest jakiś sposób do ujawnienia przynajmniej umowy kredytowej z bankiem
    > członka rodziny?

    Nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-02-01 19:56:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olek" <O...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    wdzony nadal nie będzie
    miał dostępu do tych akt, bo sa objęte tajemnicą
> [...]
    >prawny sposób sprawdzenia Źródła pieniędzy zakupu mieszkania jednego
    >członka rodziny? Dodam że dobrowolnie się to nie uda.

    Okradziony powinien złożyć zawiadomienie oraz najpewniej wniosek o ściganie
    (kradzież przez osobę najbliższą jest ścigana na wniosek) o przestępstwie
    po prostu. To pierwszy krok. Potem można wskazać prowadzacemu postępowanie
    ten nagły przypływ gotówki. Prowadzący skieruje do Urzędu Kontroli
    Skarbowej wniosek o kontrolę legalności dochodów. Jeśli UKS ujawni, że
    dochody nie pokrywają zakupu, to naliczy podatek 75%, ale pokrzywdzony
    nadal nie będzie miał wglądu w akta objęte tajemnicą skarbową, skarbową.
    Ale jak Prokurator uchylił tę tajemnicę, to już wóczas będzie dostęp do
    akt.

  • 6. Data: 2014-02-01 21:33:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olek wrote:

> [...]
    > krajową kupuje mieszkanie? nawet kredytu w banku nie dostanie. Jest
    > jakiś sposób do ujawnienia przynajmniej umowy kredytowej z bankiem

    Albo pokrzywdzony zglaszałą kradzież na policji/w prokuraturze, albo
    idziemy spac, bo szkoda czasu na jałowe dyskusje.

  • 7. Data: 2014-02-02 12:13:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > kradzieży, po prostu jeden członek rodziny został pozbawiony dochody prawie
    > całego życia a inny kupił sobie mieszkanie, mając dochód na poziomie
    Nie wiem co to znaczy "nie udowodnisz kradzieży". Albo miał, teraz nie
    ma i to zgłasza policji, albo nie miał, więc nie ma co zgłaszać. Jeśli
    zachodzi sytuacja, że ten co miał nie bardzo może opowiadać o tym skąd
    miał, to są jeszcze inne metody, ale to już musisz sobie sam wygooglać :->

    Maciek

  • 8. Data: 2014-02-02 16:51:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-01 19:56, Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli UKS ujawni, że dochody nie pokrywają zakupu, to naliczy
    > podatek 75%

    Te 75% to już uchylone. Ciekawe ile będzie zwrotów
    dla tych co się będą procesować.

  • 9. Data: 2014-02-03 09:24:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Feb 2014, cef wrote:

    > Te 75% to już uchylone.
    > Ciekawe ile będzie zwrotów dla tych co się będą procesować.

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/741141,75-pr
    oc-podatek-od-nieujawnionych-dochodow-nsa-w-ciagu-ty
    godnia-wydal-dwa-odmienne-wyroki.html
    "W NSA w cišgu jednego tygodnia zostały wydane dwa odmienne wyroki"
    "Po orzeczeniu trybunału wydawało się, że sšdy administracyjne będš
    odmawiać stosowania zakwestionowanej regulacji z ustawy o PIT.
    I – z jednym wyjštkiem (WSA w Gliwicach) – rzeczywiœcie tak się
    w ostatnich trzech miesišcach działo"
    "napisano wprost, że stanowisko TK w sprawie nieujawnionych Ÿródeł może
    wywołać skutki finansowe nieprzewidziane w ustawie budżetowej"

    :P

    Idzie o miliard złotych.
    Ciekawe jak wielu podatników zdaje sobie sprawę, że taka jest kwota,
    po prawdzie "łącznie ogólniekrajowo" przez parę lat, ale z *JEDNEJ*
    sankcji podatkowej.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-02-03 10:25:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2014, Olek wrote:

    > Nie chce mi się tłumaczyć jak można pieniądze ukrywać i przelewać, w skrócie
    > to na kontach, z konta na konto, z konta do walizki, walizkę pod stołem i tak
    > dalej.

    Czy z tego wychodzi, że podszkodowany tak naprawdę może byc podejrzany
    o ukrywanie dochodów?

    > Weź mi pokaż kogoś kto za najniższą krajową kupuje
    > mieszkanie?

    Ano.
    Tylko każdy państwowy urząd zacznie od tego samego u "źródła".

    pzdr, Gotfryd