  • 11. Data: 2018-11-20 22:07:05
    Temat: Re: Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-20 o 21:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > W dobie komputerow ?
    > Toz przeciez US moze centralnie wyslac wezwania to wszystkich nowo
    > zaslubionych par.
    >
    > No chyba, zeby tak sie pobrac w Anglii czy Irlandii ... a potem wrocic
    > pare lat po slubie ... no nie, wrocic mozna wczesniej, tylko USC nie
    > informowac :-)

    A co z kościołami jak ludzie biorą śluby kościelne?

    --
    animka

  • 12. Data: 2018-11-21 09:10:08
    Od: "n" <...@...e>

    Jakoś na przełomie lat 60/70, coś około 60 zł miesięcznie.

    -----

  • 13. Data: 2018-11-21 09:11:47
    Od: "n" <...@...e>

    Jeszcze prostszy to przedstawić ewidencję kosztów ślubu i wesela i jechać na stracie
    ;-)

    -----

  • 14. Data: 2018-11-21 09:28:02
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-20 o 22:04, Animka pisze:
    > LOL

    Śmieszne?
    Wiem... lewackie gejostwo będzie rozdzierać szaty i poskarży do UE za
    dyskryminację :-)

  • 15. Data: 2018-11-21 09:59:23
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-11-20 o 03:56, Animka pisze:
    > Skarbówka bawi się po weselach. Chce wiedzieć, ile było w kopercie.

    Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
    Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 16. Data: 2018-11-21 10:35:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 09:59, Wojtek pisze:

    > Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
    > Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

    Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go
    "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-11-21 10:57:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 10:35, Liwiusz pisze:

    > Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go
    > "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

    Dla sklepu jest przychód, dla mnie jest rozchód, koszt. Co z tym jest
    dziwnego?

    Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma =
    Strona Wn.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 18. Data: 2018-11-21 11:15:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 10:57, Wojtek pisze:

    > Dla sklepu jest przychód, dla mnie jest rozchód, koszt. Co z tym jest
    > dziwnego?

    Dziwne jest to, co wyciąłeś, że dawanie w kopertę miałoby umożliwiać
    obniżanie dochodu (czyli i podatku), ale przecież nie obniżasz sobie z
    tego tytułu podatku, tak jak nie obniżasz go kupionym na śniadanie
    chlebem, więc twoja analogia jest... nieprzystająca do przepisów i
    oparta na błędnym założeniu (że rozchód implikuje podatkowe obniżenie
    przychodu).

    > Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma =
    > Strona Wn.

    No to tak samo sobie policz jak dajesz w kopertę na weselu, nikt ci nie
    broni. Zatem odpowiedź na twoje pytanie:

    > Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
    > Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

    Tak, goście w swoim Microsoft Money mogą sobie odpisać kopertę od
    przychodów.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-11-21 12:01:01
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 11:15, Liwiusz pisze:

> [...]
    > chlebem, więc twoja analogia jest... nieprzystająca do przepisów i
    > oparta na błędnym założeniu (że rozchód implikuje podatkowe obniżenie

    Załóżmy, że ja Tobie daje 100 PLN. Ty masz przychód 100 PLN i płacisz
    podatek. Potem Ty mi dajesz 100 PLN i ja mam przychód i ja płacę podatek.

    W tej sytuacji nikt z nas się nie wzbogacił, a każdy z nas zapłacił
    podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy
    trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 20. Data: 2018-11-21 12:18:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 12:01, Wojtek pisze:

    > Załóżmy, że ja Tobie daje 100 PLN. Ty masz przychód 100 PLN i płacisz
    > podatek. Potem Ty mi dajesz 100 PLN i ja mam przychód i ja płacę podatek.
    >
    > W tej sytuacji nikt z nas się nie wzbogacił, a każdy z nas zapłacił

    Każdy z nas wzbogacił się o 100zł. To, że potem te 100zł wydał nie
    oznacza, że nie był wzbogacony. Gdybyś po prostu dał mi 100zł bez
    sytuacji, że później dostaniesz coś ode mnie, to twój bilans wyszedłby
    -100, a tak wychodzisz na 0.

    > podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy

    Sprzedajesz wihajstry. Rano kupujesz chleb u piekarza, piekarz płaci
    podatek. Wieczorem piekarz kupuje u ciebie wihajser. Płacisz podatek.

    > trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

    Tak.

    --
    Liwiusz