  • 1. Data: 2003-11-30 21:52:56
    Temat: Sprawca trzeźwy, poszkodowany "po użyciu" - UBEZPIECZENIE
    Od: "rumcajs" <r...@r...pl>

    Witam

    Problem jest nastepujacy. Dwa dni temu mialem kolizje w ktorej bylem
    poszodowany. Sprawca wymusil pierszenstwo na drodze za miastem i niestety we
    mnie wjechal. Wezwana przez mnie policja policja stwierdzila jego wine i
    wlepila mu mandat za spowodowanie tej kolizji. Niestety okazalo sie, ze ja
    za to jestem na lekkiej fazie po imprezie dzien wczesniej. Alkomat wykazal
    0,3 promila i policja zatrzymala mi prawko.

    Co teraz w kwestii ubezpieczenia? Sprawca kolizji likwiduje szkode ze
    swojego AC, a ja powinienem zglosic szkode z jego OC. Ale co w przypadku,
    kiedy bylem "po uzyciu"? Jak ubezpieczalnia zakwalifikuje takie zgloszenie
    szkody? Czy w oswiadczeniu o stanie trzezwosci mam sie w ogole do tego
    przyznawac? Czy mam szanse na odszkodowanie? Jak to jest, w koncu wina
    zostala uzanana jednoznacznie???

    z gory dzieki za pomoc

    Rychu

  • 2. Data: 2003-12-01 08:48:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "rumcajs" <r...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Co teraz w kwestii ubezpieczenia? Sprawca kolizji likwiduje szkode ze
    > swojego AC, a ja powinienem zglosic szkode z jego OC. Ale co w przypadku,
    > kiedy bylem "po uzyciu"?

    Dostaniesz odszkodowanie z OC sprawcy. Stan nietrzeźwości nie ma tu żadnego
    znaczenia.
    Gdybyś Ty był sprawcą to również z Twojego OC by wypłacili poszkodowanemu z
    tym że od Ciebie ściągnęli by sianko z powrotem.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-12-01 15:56:08
    Od: "rumcajs" <r...@r...pl>

    > Gdybyś Ty był sprawcą to również z Twojego OC by wypłacili poszkodowanemu

    A co z regresem? Czy ubezpieczalnia przypadkiem nie bedzie starala sie
    uczynic mnie wspolwinnym kolizji? Jak to jest, czay bedac "po uzyciu" nie
    staje sie automatcznie sprawca?

    Rychu

  • 4. Data: 2003-12-01 22:16:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    rumcajs wrote:

    > A co z regresem? Czy ubezpieczalnia przypadkiem nie bedzie starala sie
    > uczynic mnie wspolwinnym kolizji? Jak to jest, czay bedac "po uzyciu" nie
    > staje sie automatcznie sprawca?

    Bron Boze :)
    Oznaczalo by to absolutny zakaz pozostawania pod wplywem alkoholu :) Tego
    jeszcze nie mamy ;)

  • 5. Data: 2003-12-02 08:57:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A co z regresem? Czy ubezpieczalnia przypadkiem nie bedzie starala sie
    > uczynic mnie wspolwinnym kolizji? Jak to jest, czay bedac "po uzyciu" nie
    > staje sie automatcznie sprawca?

    Czy nie dość jasno napisałem? Napisz czego nie zrozumiałeś.Znowu piłeś?? ;)

    Pozdr
    Leszek