  • 1. Data: 2003-11-30 19:58:48
    Temat: Chcialbym się dowiedzieć co mi grozi z tytulu rozbicia samochodu w firmie?
    Od: "bujakasha" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chcialbym się dowiedzieć co mi grozi z tytulu rozbicia samochodu w
    firmie. Zacząłem pracować w firmie X aczkolwiek nie podpisałem jeszcze
    żadnej umowy - miała być to umowa na czas określony ewentualnie na okres
    próbny. Najpierw bylo to szkolenie wynoszące 2 dni. Następnie mi samochód i
    zaczałem samodzielnie pracować. Niestety w drógim dniu pracy spowodowałem
    wypadek komunikacyjny (z mojej winy). Na miejsce zdarzenia przyjechała
    policja i dostałem mandat i punkty karne. Zabrano też dowód rejestracyjny
    auta do czasu naprawienia szkody i ponownych badań technicznych samochodu.
    Samochód pracodawcy posiadal ubezpieczenie OC ale nie posiadał Autocasco. W
    wyniku wypadku odnioslem obrażenia w wyniku których byłem hospitalizowany.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-12-01 09:28:17
    Od: "kwizak" <k...@w...pl>

    pewnie bedziesz obciazony kosztami naprawy samochodu
    wazne, czy oprocz OC w polisie bylo NNW, wtedy moze jakas kase za
    nadszarpniete zdrowie bedziesz mial.
    Inna sprawa, ze bez umowy nie powinienes teoretycznie zaczynac pracy. Bo
    wtedy nie obejmie Cie raczej ubezpieczenie pracodawcy.
    ZUSu przeciez za Ciebie jeszcze nie zaplacil.
    Wybadaj sprawe, jesli nie dostaniesz zadnego odszkodowania i pracodawca
    bedzie chcial tylko od Ciebie kase, a pozniej Cie juz nie zatrudni, to bez
    zadnej umowy nie moze zadac od Ciebie zadnej kasy, za szkody bedzie musial
    zaplacic wlasciciel samochodu, bo niby dlaczego Ty?? Tylko wtedy na pewno
    nie rozstaniesz sie z ta firma w sposob ugodowy.

  • 3. Data: 2003-12-02 09:46:47
    Temat: Re: Chcialbym się dowiedzieć...
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl>

    Witam

    "kwizak" <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    > wtedy nie obejmie Cie raczej ubezpieczenie pracodawcy.
    > ZUSu przeciez za Ciebie jeszcze nie zaplacil.

    W tym przypadku (drugi dzien pracy) fakt, ze umowa nie zostala
    podpisana nie ma zadnego znaczenia. Co prawda art.29 § 1 kp
    mowi, ze umowa o prace powinna byc zawarta na pismie, ale
    w § 3 tego samego artykulu mozna przeczytac, iz "jeżeli umowa
    o prace nie została zawarta na piśmie, pracodawca powinien
    niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia pracy,
    potwierdzić pracownikowi na piśmie rodzju umowy i jej warunki".

    Jezeli chodzi o odpowiedzialnosc pracownika, to poczytaj sobie
    art.114-127 kodeksu pracy.

    (mrk)