  • 1. Data: 2003-02-03 12:54:07
    Temat: Sprawa spadkowa.
    Od: "Konrad M." <d...@k...chip.pl>

    Złożyłem do sądu wniosek o przeprowadzenie sprawy spadkowej o dom po zmarłym
    ojcu.Uprawnieni do spadku jestem ja,moja matka i młodszy brat
    (niepełnoletni).Stwierdziliśmy że najlepiej wszystko zapisać na razie na
    matkę bo wszystkie sprawy urzędowe są łatwiejsze (wystarczy jeden podpis a
    nie trzy).
    Czy do takiego zrzeczenia sie przeze mnie i brata swoich praw do domu
    wystarczy powiedzieć na sprawie że sie człowiek zrzeka swojej części ?
    Czy dobrze postanowiliśmy z tym zapisaniem wszystkiego na jedną osobę ?
    I czy ze względu na te zrzeczenia sprawa może więcej kosztować niż te 20
    złoty w znaczkach ?

  • 2. Data: 2003-02-03 14:58:16
    Temat: Re: Sprawa spadkowa.
    Od: a...@p...onet.pl

    Najkrócej rzecz ujmując: troszkę przekombinowaliście.
    Najlepiej jeśli przeprowadzicie stwierdzenia nabycia spadku tak, jak jest to
    przewidziane w kodeksie: tj. dla każdego was po 1/3 części.
    Ewentualne "przepisywania" możecie przeprowadzić już później - zwłaszcza, że
    jeśli brat jest niepełnoletni to może być potrzebna zgoda Sądu na odrzucenie
    przez niego spadku po ojcu.
    A dziedziczenie ustawowe może wam pozwolić na uniknięcie płacenia podatku od
    spadku - więc to chyba korzystne rozwiązanie.

    Karina

  • 3. Data: 2003-02-03 20:19:37
    Od: Stefan Z. <s...@p...onet.pl>

    >A dziedziczenie ustawowe może wam pozwolić na uniknięcie płacenia podatku od
    >spadku - więc to chyba korzystne rozwiązanie.

    Jesteś w 100% pewna? W każdym przypadku?