  • 1. Data: 2003-02-03 11:44:54
    Temat: Zapożyczenie zdjęcia ze strony internetowej
    Od: "Jarosław Jagodziński" <z...@s...pl>

    Witam,

    Znalazłem w internecie stronę, na której widnieje zdjęcie (które
    zrobiłem sam) z mojej witryny internetowej. Zostało ono umieszczone bez
    mojej zgody i wiedzy.
    Jak mogę się domagać usunięcia tej fotografii ze strony, na której została
    umieszczona?

    --
    Jaroslaw Jagodzinski
    e-mail: jag___(at)tenbit(dot)pl

  • 2. Data: 2003-02-03 12:16:40
    Temat: Re: Zapożyczenie zdjęcia ze strony internetowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Jak mogę się domagać usunięcia tej fotografii ze strony, na której została
    | umieszczona?

    W dowolny skuteczny sposób. Mailem, telefonem, listem a nawet przez sąd
    osobistym naubliżaniu sprawcy nie wspominając. Tylko czy warto? Jak to nie
    jest strona komercyjna, a na samym zdjęciu jakoś nie masz zamiaru zarobić,
    to może prościej domagać się, by umieścił tam Twój podpis i informację, skąd
    to wziął. Zawsze to więcej osób zobaczy Twoje prace. Ale wybór oczywiście
    należy do Ciebie

  • 3. Data: 2003-02-03 22:01:53
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > mojej zgody i wiedzy.
    > Jak mogę się domagać usunięcia tej fotografii ze strony, na której została
    Mam już pewne doświadczenie w tych sprawach z uwagi na to że kilka szanujących
    się firm brało moje zdjęcia ze stron www. Różnie firmy traktują tego rodzaju
    sprawy. Jedna firma traktuje zdjęcia jako chronione prawami autorskimi inne nie.
    Ostatnio tak duża firma jak Edipresse Polska S.A. uważa że nie łamie prawo
    zamieszczając na swojej stronie www moje zdjęcia bo nie noszą one znamion
    utworów. Jeśli zamieszczone twoje zdjęcia znalazłeś na stronie nie komercyjnej
    to tylko napisz do właściciela strony www - raczej z mojego doświadczenia
    usunie je natychmiast. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak firmy komercyjne
    traktują podobne sprawy odwiedź tą stronę.
    http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/o_grzybach_prasa
    _2002.html Dla pewności
    radzę zapisać strony z swoim zdjęciem abyś miał potem co przedstawić gdzie
    trzeba.
    Pozdrawiam
    Zenit
    www.grzybypodhala.prv.pl