  • 1. Data: 2002-06-07 14:45:01
    Temat: Sprawa o rozwód
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Mam bardzo nietypowe pytanie...
    Została założona sprawa o rozwód: strona zakładającą sprawę była kobieta
    (żona) dla męża, który jest alkoholikiem. Mają czteroletnią córeczkę.
    Mieszkanie jest jego, ona przeprowadziła sie kilka miesięcy temu do swojej
    matki. On jako, że alkoholik, przepił juz prawei wszsytko, nie ma pracy, nie
    ma pieniędzy, jedyne co ma to mnóstwo długów... Sprawa rozwodowa zbliża się
    duzymi krokami i w związkuz tym moje pytanie: on nie am pieniędzy na
    adwokata (zresztą nie sądzę że przy tego typu sprawach jest przyznawany
    obrońca z urzędu). Czy istenieje jakaś inna możliwość. Czy na przykład może
    bronić go siostra??? Ona nie jest prawnikiem. Dodatkowo zona chce mu odebrać
    prawa nad opieką nad córką? Czy jest taka możliwość, gdy on nigdy dziecka
    nie uderzył...
    Proszę o odpowiedz...
    z góry dziekuję....

  • 2. Data: 2002-06-07 15:07:43
    Temat: Odp: Sprawa o rozwód
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Rima <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adqgk0$dca$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > duzymi krokami i w związkuz tym moje pytanie: on nie am pieniędzy na
    > adwokata (zresztą nie sądzę że przy tego typu sprawach jest przyznawany

    To źle sądzisz.

    Czy istenieje jakaś inna możliwość. Czy na przykład może
    > bronić go siostra???

    Wiesz przy dobrej motywacji może go reprezentować ale to jest pod znakiem
    zapytania czy ona jest taka dobra,że sobie z tym poradzi?
    Ale nie widze przeszkód by złożyć wniosek o adwokata z urzedu i dobre
    uzasadnienie.

    Ona nie jest prawnikiem. Dodatkowo zona chce mu odebrać
    > prawa nad opieką nad córką?
    Nie jest tak łatwo pozbawić kogoś władzy rodzicielskiej,czy pozwanemu
    doręczono odpis złożonego pozwu , właśnie w odpowiedzi na doręczony pozew
    powinien zawrzeć swoje racje no i wskazać co zrobił by sytuację zmienić.
    Czy coś robi ze swoim alkoholizem i całą tą sytuacją.

    Czy jest taka możliwość, gdy on nigdy dziecka
    > nie uderzył...

    To nie jest kwestia wymierzenia kary cielesnej dziecku. Myślisz,że gdy
    rodzić nie dał klapsa to nie można go pozbawić władzy ?
    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-07 20:45:06
    Temat: Re: Sprawa o rozwód
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Rima" <r...@p...pl> wrote in message news:adqgk0$dca$1@news.tpi.pl...
    > On jako, że alkoholik, przepił juz prawei wszsytko, nie ma pracy, nie
    > ma pieniędzy, jedyne co ma to mnóstwo długów...
    Na miejscu siostry pomyslalabym nad ubezwlasnowolnieniem

    >zresztą nie sądzę że przy tego typu sprawach jest przyznawany
    > obrońca z urzędu). Czy istenieje jakaś inna możliwość. Czy na przykład
    może
    > bronić go siostra??? Ona nie jest prawnikiem.
    O adwokata z urzedu zawsze mozna wystapic, choc w praktyce roznie to
    wyglada.
    Do tego dochodzi jeszcze ten problem, ze niektorzy adwokaci nie traktuja
    urzedowek tak powaznie, jak powinni.
    Natomiast siostra bedzie o tyle dobra, ze bedzie jej zalezalo, ale jesli
    nigdy nie byla w sadzie i nie zna nikogo, kto moglby ja troche poinstruowac,
    to to moze ja to przerosnac.

    >Dodatkowo zona chce mu odebrać
    > prawa nad opieką nad córką? Czy jest taka możliwość, gdy on nigdy dziecka
    > nie uderzył...
    Sandra ma racje, nie trzeba dziecka bic, zeby utracic prawa rodzicielskie.
    Matka ma prawo sie obawiac, ze ojciec, ktory nie do konca odpowiada za to,
    co robi (a tak niestety jest z alkoholikami) moglby (bez zlych intencji)
    przez sam ten fakt stanowic dla dziecka zagrozenie.
    Do tego ojciec alkoholik to dosc deprawujaca sytuacja dla dziecka.
    Nie wiem czy sad odbierze mu prawa rodzicielskie, ale jest bardzo duze
    prawdopodobienstwo, ze powaznie mu je ograniczy. Bo sadowi moze byc takiego
    ojca bardzo zal, ale sad ma obowiazek skupic sie na tym, co jest dobre dla
    dziecka. A jezeli jemu naprawde zalezy, to powinien zaczac od klubu AA.

    Swoja droga trudno sie dziwic zonie, ze w koncu nie wytrzymala, jest
    przeciez tylko czlowiekiem i do tego musi dbac o corke. A cala ta historia
    wcale nie musi sie zle skonczyc. Znawcy tematu twierdza, ze podobno dopuki
    rodzina chroni alkoholika, ten nic nie robi ze swoja choroba.
    Taki rozwod moze byc jedyna szansa, zeby ten czlowiek odbil sie od dna i
    zaczal walczyc o swoje zycie. Ale jezeli w miejsce zony zacznie sie dla
    niego, nie daj Boze, poswiecac siostra...

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 4. Data: 2002-06-07 21:57:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adr5qi$36p$...@n...tpi.pl...
    > Na miejscu siostry pomyslalabym nad ubezwlasnowolnieniem
    Po co ubezwłasnawalniać to wiąże się z dodatkowymi kłopotami dla siostry.
    Lepszym wyjściem w tym przypadku jest zgłoszenie faktu do komisji
    przeciwdziałania alkoholizmowi a następnie po wydaniu przez nią opinii i
    zawnioskowaniu do sądu o leczenie odwykowe starać się,żeby dostał leczenie
    stacjonarne. To dla niego będzie najlepszym rozwiązaniem.
    Ubezwłasnowolnienie alkocholika to ustanowienie dla niego opieki prawnej i
    pełna opieka nad alkoholikiem, który tak nie będzie słuchał siostry tylko
    jak wpadnie w trans to nie będzie go przez jakiś czas w domciu. Co siostra
    zrobi? Będzie chodziła za nim po skwerach? Zabierała mu butelke czy coś w
    tym stylu. Troche logicznego myślenia .

    > O adwokata z urzedu zawsze mozna wystapic, choc w praktyce roznie to
    > wyglada.
    > Do tego dochodzi jeszcze ten problem, ze niektorzy adwokaci nie traktuja
    > urzedowek tak powaznie, jak powinni.

    Tak miałam przypadki podobnego typu .

    > Natomiast siostra bedzie o tyle dobra, ze bedzie jej zalezalo, ale jesli
    > nigdy nie byla w sadzie i nie zna nikogo, kto moglby ja troche
    poinstruowac,
    > to to moze ja to przerosnac.

    Nie sądze do końca żeby to ją przerosło tu występuje inny problem. Siostra,
    która chce pomóc bratu powinna się skupić na konsekwentym leczeniu brata .
    Jedyna droga by mu pomóc wyjść z dołka.

    > Sandra ma racje, nie trzeba dziecka bic, zeby utracic prawa rodzicielskie.
    Nie tyle racje jak doskonale o tym wie :-)

    > Do tego ojciec alkoholik to dosc deprawujaca sytuacja dla dziecka.
    > Nie wiem czy sad odbierze mu prawa rodzicielskie, ale jest bardzo duze
    > prawdopodobienstwo, ze powaznie mu je ograniczy.
    Może pozbawić władzy w tym konkretnym przypadku lub ograniczyć i zabronić
    nawet styczności z dzieckiem a tu nawet nie wejdą w rachube kontakty
    ustalane sądownie.

> [...]
    > wcale nie musi sie zle skonczyc. Znawcy tematu twierdza, ze podobno dopuki
    > rodzina chroni alkoholika, ten nic nie robi ze swoja choroba.
    Tak tu się zgodzę /dopóki/ rodzina sie rozczula nad alkoholikiem nie
    widząc,że tym sposobem pomagają mu osiągnąć całkowity dół będzie czuł sie
    bezkarnie.

    > Taki rozwod moze byc jedyna szansa, zeby ten czlowiek odbil sie od dna i
    > zaczal walczyc o swoje zycie.

    Sam musi zrozumieć potrzebę wyjścia z sytuacji.

    Ale jezeli w miejsce zony zacznie sie dla
    > niego, nie daj Boze, poswiecac siostra...

    Tak może być przy proponowanym ubezwłasnowolnieniu.

    Pozdrowienia Sandra

  • 5. Data: 2002-06-08 05:56:02
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Dziekuję bardzo za wszsytkie porady... bardzo mi one pomogly..
    w podjęciu jakichkolwiek decyzji... Sprawa jest troszke bardziej
    skomplikowana niz sie to wydaje i mialabym znacznie wiecej pytan odnosnie
    tej sytuacji, ale nie chcialabym nikogo zanudzac... zreszta pierwsza sprawa
    rozwodowa jest dzisja i... zobaczymy co z tego wyniknie (mam nadzieje ze
    jemu to da duzo do myslenie - o ile alkohol nie wyjadl mu reszty szarych
    komorek...)...
    Takze jestem tego zdania, ze najpierw on powinien zrozumiec swoja chorobe, a
    dopiero potem moze rodzina mu zaczac pomagac... Najgorsze jest to ze Ona
    wcale nie jest bez winy - i nie wiem czy nie przesadze gdy powiem, ze w
    pewnym stopniu przyczynila siedo rozwoju chorby (moze za mocno powiedzianje,
    ale na pewno nie pomagala mu przy probach wyjscia z nalogu... a wiem z
    doswiadczenia ze to bardzo wazne...)...
    Jezeli moge sie wypowiedziec jako zuelny laik w sprawach psychologii i
    prawa: dziecko z rodziny patologixcznej, jaka wlasnie jest wyzej wspomniana
    rodzina, mim skromnym zdanie, nie owinno sie nawet zorientowac ze cos sie
    dzieje zle. A ona, matka, postnowila ze nie pozwoli sie dziecku dodatkowo
    spotykac z ojcem, dziadkami ze stronmy ojca (zaznaczam ze wszyscy mieszkaja,
    jej matka do ktorej sie wporwadzila po wyprowadzeniu od meza i jego rodzice
    , w jednej miejscowosci - ba! nawet w tym samym bloku)... Doprowadzila do
    tego ze ktoregos dnia dziecko ucielko do dziadkow ze strony Jego, a gdy
    tamta babacia po nia przyszla - dziecko jej powiedzialo ze i tak
    ucieknie...) Osobiscie baardzo nie pochwalam postawy matki...
    Z drugiej strony n jej miescu po wyczerpaniu wszystkich mozliwosci pomocy
    dla meza, ktore w rezultanie by nie pomogly, chyba takze bym odeszla od
    alkohlika...

    Dziekuje za rady...
    Iza

  • 6. Data: 2002-06-08 06:23:04
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Rima <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ads603$2e5$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > skomplikowana niz sie to wydaje i mialabym znacznie wiecej pytan odnosnie
    > tej sytuacji, ale nie chcialabym nikogo zanudzac...
    Nikogo nie zanudzasz po to jest grupa tak bynajmniej sądze,żeby pomagać.
    Więc jeśli będą pytania dodatkowe służe pomocą.

    Pozdrowienia Sandra

  • 7. Data: 2002-06-08 07:16:44
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    A wiec proszę się ustosunkowac do mojej poprzedniej wypowiedzi... Cyz mam
    jakąs rację jako laik...???
    Z góry dziekuję...

  • 8. Data: 2002-06-09 11:37:43
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Rima" <r...@p...pl> wrote in news:adsand$rsb$1@news.tpi.pl:

    > A wiec proszę się ustosunkowac do mojej poprzedniej wypowiedzi... Cyz mam
    > jakąs rację jako laik...???

    ale pisząc na news pamietaj - odpisuj POD cytatami (nie nad) i tnij zbędne
    cytaty :)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj

  • 9. Data: 2002-06-09 13:34:55
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj <r...@r...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...180.128.20...

    > ale pisząc na news pamietaj - odpisuj POD cytatami (nie nad) i tnij zbędne
    > cytaty :)
    Rafałku do mnie piszesz ?
    :-) Sandra