    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spowodowanie ogromnych szkod
    Date: Mon, 20 Oct 2003 16:49:32 +0200

    Zastanawi mnie taka sprawa - co by sie stalo jezeli w jakis sposob
    spowodowal bym bardzo duze straty.

    Na przyklad zniszczyl bym (oczywiscie niespecjalnie) jakas rzecz warta
    wiecej niz bede w stanie swojego zycia zarobic.
    Ciezko mi wymyslec jakis konkretny przyklad, ale powiedzmy ze z mojej winy
    (jako pieszego bez OC) powoduje wypadek drogowy w ktorym straty wynosza
    10.000.000zl.
    Czyli na przyklad McLaren F1 do kasacji poszedl ;)

    Co w takim przypadku mi grozi? Bo zdaje sie ze powinienem wyrownac szkode,
    czyli oddac 10.000.000zl. Wiadomo ze nie mam.
    Czy dostane nakaz zaplaty, potem komornika ktory do konca zycia bedzie mi
    zabieral kazdy grosz zarobiony powyzej minimalnej pensji krajowej?

    Jak sprawa wyglada? Interesuje mnie z obu stron - czyli co bedzie jak ktos
    niewyplacalny cos mi zniszczy, albo jak to ja sie okaze tym niewyplacalnym
    ;)