  • 1. Data: 2003-10-20 14:49:32
    Temat: Spowodowanie ogromnych szkod
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Zastanawi mnie taka sprawa - co by sie stalo jezeli w jakis sposob
    spowodowal bym bardzo duze straty.

    Na przyklad zniszczyl bym (oczywiscie niespecjalnie) jakas rzecz warta
    wiecej niz bede w stanie swojego zycia zarobic.
    Ciezko mi wymyslec jakis konkretny przyklad, ale powiedzmy ze z mojej winy
    (jako pieszego bez OC) powoduje wypadek drogowy w ktorym straty wynosza
    10.000.000zl.
    Czyli na przyklad McLaren F1 do kasacji poszedl ;)

    Co w takim przypadku mi grozi? Bo zdaje sie ze powinienem wyrownac szkode,
    czyli oddac 10.000.000zl. Wiadomo ze nie mam.
    Czy dostane nakaz zaplaty, potem komornika ktory do konca zycia bedzie mi
    zabieral kazdy grosz zarobiony powyzej minimalnej pensji krajowej?

    Jak sprawa wyglada? Interesuje mnie z obu stron - czyli co bedzie jak ktos
    niewyplacalny cos mi zniszczy, albo jak to ja sie okaze tym niewyplacalnym
    ;)

  • 2. Data: 2003-10-20 16:08:21
    Temat: Re: Spowodowanie ogromnych szkod
    Od: Dredd<...@...pl>

    Co do zasady tak.
    Ale w praktyce odszkodowanie winno być przez Sąd w tej sytuacji
    miarkowane

    Art. 440 k.c.[Miarkowanie odszkodowania] W stosunkach między
    osobami fizycznymi zakres obowiązku naprawienia szkody może być
    stosownie do okoliczności ograniczony, jeżeli ze względu na stan
    majątkowy poszkodowanego lub osoby odpowiedzialnej za szkodę
    wymagają takiego ograniczenia zasady współżycia społecznego.

    W praktyce mogłoby więc dojść do zasądzenia do zapłaty jedynie
    sumy równej części wartości szkody

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-20 22:28:17
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miarkowane

    > W praktyce mogłoby więc dojść do zasądzenia do zapłaty jedynie

    Ale to chyba prawdziwe jest w przypadku szkody niezamiezonej ... Jesli byla
    z premedytacja to juz tak rozowo nie jest ?