  • 1. Data: 2015-09-08 11:18:35
    Temat: Sportowa kamera - dowód wykroczenia
    Od: piotrus <p...@s...com>

    Czy nagranie ze sportowej kamerki (np. umieszczonej na rowerze) jest
    poważnym dowodem wykroczenia, czy też nie jest traktowane poważnie?

    Pytam, bo mam wiele sytuacji na rowerze, gdzie przydała by się taka
    funkcja. Ostatnio rzucano do mnie butelką, gdybym miał nagranie (z
    widocznymi numerami rejestracyjnymi) i mogło by ono być dowodem, to
    można by ukarać sprawców.

    PS

  • 2. Data: 2015-09-08 11:52:40
    Temat: Re: Sportowa kamera - dowód wykroczenia
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    piotrus <p...@s...com> pisze:
> [...]
    > funkcja. Ostatnio rzucano do mnie butelką, gdybym miał nagranie (z
    > widocznymi numerami rejestracyjnymi) i mogło by ono być dowodem, to

    Czy _samodzielnie_ jest czy nie jest dowodem może być traktowane różnie [patrz
    "zignorowane" nagranie A. Leppera na dyktafonie cyfrowym], IMHO powinno być w
    praktyce co najmniej potraktowane jako _solidne_ podparcie wiarygodności i
    dokładności "zwykłego" zeznania świadka zdarzenia/poszkodowanego. Bo jakby co
    to nie świadek nie zaledwie "niedokładnie zapamiętał" ale "majstrował przy
    dowodzie/nagraniu".

    Zresztą AFAIR w Rosji specjalne prawo/rozporządzenie wymusiło
    wiarygodność dowodów z nagrań rejestratorów samochodowych.
    [ _Chyba_ wcześniej bywało "różnie"]

    --
    A. Filip
    Ściany mają uszy. (Przysłowie polskie)

  • 3. Data: 2015-09-08 21:45:55
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Dowodem wykroczenia będzie Twoje zeznanie, nagranie pełni rolę pomocniczą w ustaleniu
    stanu faktycznego i sprawców. Jeśli chcesz zgłaszać to pamiętaj, że każde zgłoszenie
    będzie prowadzić do przesłuchania Ciebie w charakterze świadka.