  • 1. Data: 2003-05-08 16:03:02
    Temat: Spoldzielnie mieszkaniowe a rozliczenie koncowe przed zakonczeniem inwestycji ?
    Od: Przemek <p...@...pl>

    Witam,

    Jak i wielu mieszkancow inwestycji Centrum Natolin podpisalem umowe o
    budowe lokalu ze spoldzielnia mieszkaniowa "Przy Metrze". W marcu
    ubieglego roku spoldzielnia dala nam klucze "do wykonczenia" mieszkan,
    bez prawa do zamieszkania, bo budynek jest do dnia dzisiejszego nie
    odebrany a wiele prac nadal nie jest jeszcze wykonane.
    We spoldzielnia uchwalila rozliczenie inwestycji i od grudnia
    zaczeli nam przysylac rozliczenia koncowe.
    Teraz spoldzielnia przysyla nam kolejne ponaglenia piszac ze warunkiem
    zakonczenia budowy jest zaplacenia rozliczenia koncowego.
    (pelne pismo spoldzielni tu: http://cenat.vizavi.pl/pismo-sp.jpg)

    I tu pytanie. Czy spoldzielnia moze zrobic rozliczenie koncowe
    przed faktycznym zakonczeniem inwestycji ? Co z kosztami
    ktore powstana po takim rozliczeniu? No i pytanie zasadnicze
    placic czy nie placic ? :)

    Jakie kroki mozemy podjac w walce ze spoldzielnia ? Droga wewnatrz
    spoldzielcza mamy raczej zamknieta i wyczerpana bo spoldzielnia
    ma 4000 czlonkow a nasz blok raptem 300 i nie ma sily przebicia.

    --
    Przemek Swiderski

  • 2. Data: 2003-05-09 10:09:26
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Rozliczenie końcowe (o ile jest zrobione zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej -
    to ona zwykle reguluje te kwestie) jak sama nazwa wskazuje, jest
    rozliczeniem końcowym. I nie bardzo widze mozliwośc by spółdzielnia żądała
    po takim rozliczeniu jeszcze dodatkowych kwot. Może się za to uciec do
    "szantażu" w stylu jak nie poniesiecie kosztów to nie wybudujemy wam
    drogi...Proszę sprawdzić jeszcze dokładnie umowę i jej postanowienia co
    mówią na temat wysokości i sposobu uiszczenia kwot za budowę i co obejmuje
    rozliczenie końcowe...

  • 3. Data: 2003-05-09 12:58:15
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drogi...Proszę sprawdzić jeszcze dokładnie umowę i jej postanowienia co
    > mówią na temat wysokości i sposobu uiszczenia kwot za budowę i co

    no to kolega jest optymistą,
    rozliczenie końcowe jest końcowe do czasu zrobienia następnego
    rozliczenia końcowego, tez uchwałą Rady Nadzorczej,
    aby nie było anarchii, to następne rozliczenie musi byc czymś uzasadnione a
    konkretnie kosztami nieuwzględnionymi w poprzednim ostatecznym
    rozliczeniu, lub kosztami poniesionymi po nim,
    oczywiście muszą to byc koszty rozliczanej inwestycji a nie inne koszty,

    na to sa wyroki sądowe, nie wskaże gdzie ale sa,

    pzdr,
    JarekM, spółdzielca, rozliczony ostatecznie 2 razy,

  • 4. Data: 2003-05-10 06:48:03
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > oczywiście muszą to byc koszty rozliczanej inwestycji a nie inne koszty,
    >
    > na to sa wyroki sądowe, nie wskaże gdzie ale sa,

    Wydawało mi się, że po to ustawa wprowadziła ostateczne rozliczenie aby
    takiej sytuacji nie było i potwierdził to prezes jednej z większych SM w
    Szczecinie iż taki przypadek wystąpił tylko raz i był związany z
    inwentaryzacją powierzchni a nie samymi kosztami (stał sam na stanowisku
    ostateczne to ostateczne) i chwała mu za to bo spółdzielnia
    kilkunastotysięczna wiec by miał z kogo ściągać dodatkowe koszty ;-). Sam
    płaciłem po dwóch, trzech latach od zamieszkania jak już wszystko było
    zrobione włącznie z placem zabaw dla dzieci, trawnikami i nasadzonymi
    drzewami ( teraz mają już z 4 metry). W sytuacji jak piszesz rodzą się
    następne problemy z taka spółdzielnią która kilkakrotnie próbuje naciągnąć
    spółdzielców. Przy zakupie mieszkania na rynku wtórnym należy żądać od
    sprzedającego pisma potwierdzającego zapłacenie końcowego rozliczenia
    inwestycji i mając takie, świeżo po zakupie moglibyśmy być obciążeni
    dodatkowym kosztem ponownego rozliczenia i to niemałym. Wydaje mi się iż te
    ponowne ostateczne rozliczenie nie może być tylko na zasadzie że
    spółdzielnia sobie znalazła jeszcze dodatkowy koszt ale poparte naprawdę
    mocnym uzasadnieniem. To jest moja opinia jako spółdzielcy a nie prawnika
    może jednak ktoś obeznany na co dzień z prawem spółdzielczym cos więcej
    podpowie.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-05-12 11:36:52
    Od: Przemek <p...@...pl>

    On Fri, 9 May 2003 14:58:15 +0200 , Jarosław Matejczuk
    <j...@j...net> wrote:

    > no to kolega jest optymistą,
    > rozliczenie końcowe jest końcowe do czasu zrobienia następnego
    > rozliczenia końcowego, tez uchwałą Rady Nadzorczej,

    No dobra, a co w sytuacji kiedy budowa trwa a spoldzielnia
    juz przyslala rozliczenie koncowe. Przeciez koszty na pewno
    jeszcze jakies powstana. Czy to nie jest jawna proba oszukania nas ?

    --
    Przemek

  • 6. Data: 2003-05-12 11:51:50
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    > No dobra, a co w sytuacji kiedy budowa trwa a spoldzielnia
    > juz przyslala rozliczenie koncowe. Przeciez koszty na pewno
    > jeszcze jakies powstana. Czy to nie jest jawna proba oszukania nas ?

    Będziecie tak płacić dopóki jakiekolwiek rachunki da się upchnąć jeszcze w
    koszty budowy.
    Po rozliczeniu końcowym będzie jeszcze rozliczenie ostateczne, po którym
    może jeszcze być rozliczenie powykonawcze.
    Założę się, że w umowie macie hasło, że koszt ostateczny zostanie wyliczony
    na podstwie rozlieczenia powykonawczego lub coś w tym stylu brzmiącego.
    I, żeby było śmieszniej nic się z tym nie da zrobić. Chyba, że mu ukradniesz
    rozliczenia z księgowości i wsadzisz szefa do pierdla.