eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpoldzielnie mieszkaniowe a rozliczenie koncowe przed zakonczeniem inwestycji ? › Re: Spoldzielnie mieszkaniowe a rozliczenie koncowe przed zakonczeniem inwestycji ?
    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spoldzielnie mieszkaniowe a rozliczenie koncowe przed zakonczeniem
    inwestycji ?
    Date: Sat, 10 May 2003 08:48:03 +0200

    > no to kolega jest optymistą,
    > rozliczenie końcowe jest końcowe do czasu zrobienia następnego
    > rozliczenia końcowego, tez uchwałą Rady Nadzorczej,
    > aby nie było anarchii, to następne rozliczenie musi byc czymś uzasadnione
    > konkretnie kosztami nieuwzględnionymi w poprzednim ostatecznym
    > rozliczeniu, lub kosztami poniesionymi po nim,
    > oczywiście muszą to byc koszty rozliczanej inwestycji a nie inne koszty,
    >
    > na to sa wyroki sądowe, nie wskaże gdzie ale sa,

    Wydawało mi się, że po to ustawa wprowadziła ostateczne rozliczenie aby
    takiej sytuacji nie było i potwierdził to prezes jednej z większych SM w
    Szczecinie iż taki przypadek wystąpił tylko raz i był związany z
    inwentaryzacją powierzchni a nie samymi kosztami (stał sam na stanowisku
    ostateczne to ostateczne) i chwała mu za to bo spółdzielnia
    kilkunastotysięczna wiec by miał z kogo ściągać dodatkowe koszty ;-). Sam
    płaciłem po dwóch, trzech latach od zamieszkania jak już wszystko było
    zrobione włącznie z placem zabaw dla dzieci, trawnikami i nasadzonymi
    drzewami ( teraz mają już z 4 metry). W sytuacji jak piszesz rodzą się
    następne problemy z taka spółdzielnią która kilkakrotnie próbuje naciągnąć
    spółdzielców. Przy zakupie mieszkania na rynku wtórnym należy żądać od
    sprzedającego pisma potwierdzającego zapłacenie końcowego rozliczenia
    inwestycji i mając takie, świeżo po zakupie moglibyśmy być obciążeni
    dodatkowym kosztem ponownego rozliczenia i to niemałym. Wydaje mi się iż te
    ponowne ostateczne rozliczenie nie może być tylko na zasadzie że
    spółdzielnia sobie znalazła jeszcze dodatkowy koszt ale poparte naprawdę
    mocnym uzasadnieniem. To jest moja opinia jako spółdzielcy a nie prawnika
    może jednak ktoś obeznany na co dzień z prawem spółdzielczym cos więcej
    podpowie.
    Pozdrowienia Andrzej