    From: "Morski" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spłacanie długów gosp.czy alimenty ?
    Date: 2 Feb 2007 05:22:01 +0100

    > minimum.
    > Dziekuje za odpowiedzi.Tyle zostawalo z pensji.Teraz komornik zajał jeszcze
    > konto meza na które były przelewane wynagrodzenia i zabiera wszystko co
    > wpływa,czyli te niecale 600 zł. Wiec jestesmy wyzerowani.Dlatego nie wiem co
    > robic.Jak wystapie o alimenty to ile wlasciwie na kazde dziecko mi zostawią?
    > anna

    Komornik robi to bezprawnie. Ale niestety jak już to zrobił to do męża nalezy
    udowodnienie ,co to są za pieniądze. Kłopotliwe, ale jeśli miałabyś prawnika
    ,który by napisał list do komornika w tej sprawie, to myślę że by się komornik
    odstawił od tego rachunku. Słyszałem też o przepisie, kótry mówi o tym,że na
    koncie komornik musi zostawić jakąś sumę.
    Poz tym to co możesz w tej sytuacji zrobić to poprosić pracodawcę o wypłatę
    gotówkową pensji. Jeśli to niemożliwe spróbować się z nim umówić na wypłatę
    czekiem, tzn pracownik w ramach wypłaty dostaje czek i idzie z nim do banku po
    gotówkę.Komornik w tej sytuacji jest bez szansy.
    Innym sposobem jest założenie przez Was konta wspólnego. i przelew na to konto
    pieniędzy. Żeby dostać się do majatku wspólnego komornik musi najpierw uzyskać
    zgodę sądu na zajęcie takiego konta. Sąd musi cię przesłuchać w tej sprawie
    przed zajęciem konta. I z pewnością nie zgodzi się na zajęcie tych kwot.
    Co do wysokości alimentów - tu ci nie poradzę po prostu trzeba wnieść sprawę
    sądową i sąd je określi.

    Powodzenia. Pomyślności.Morski