  • 1. Data: 2013-08-28 21:29:54
    Temat: Spadki, spadki i kłopoty...
    Od: y...@g...com

    Mam problem i to eeech... duży. Z rodziną, albo konkretniej z częścią rodziny.

    Próbują nas wysiudać z domu rodzinnego. Poprzez krętactwa, wręcz oszustwa,
    przejmowanie udziałów (własność wspólna)... ciężko o tym mówić.

    Szczerze, to chciałbym zablefować, albo wręcz zmienić kierunek w jakim to wszystko
    idzie.

    Jak bardzo mogę komuś zaszkodzić, gdy wiem, że prowadzi działalność gospodarczą
    niezarejestrowaną od kilkudziesięciu lat ? Czy wszystko się przedawnia po 5 latach ?

    Pozdrawiam,

    Yer

  • 2. Data: 2013-08-30 09:43:54
    Temat: Re: Spadki, spadki i kłopoty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, y...@g...com wrote:

    > Czy wszystko się przedawnia

    Tak, tylko moment startu przedawnienia bywa różny.

    > po 5 latach ?

    W przypadku podatków nie jest to "od zdarzenia", a od
    końca roku podatkowego w którym należało rozliczyć podatek.
    Może sięgać więc 7 lat, jeśli podatek (taki jak dochodowy)
    rozliczany jest w roku następnym.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-08-30 22:21:39
    Od: y...@g...com

    No dobrze. W związku z tym mam pytanie: Na jakie koszty narażam potencjalnego
    przeciwnika, w wartościach złotowych ? W jaki sposób są obliczane takie grzywny, bo
    to nie jest dla mnie jasne ?

    No i czy świadcząc przeciwko takiemu komuś pod imieniem i nazwiskiem zwiększam te
    koszty, na które jest narażony ?

    Nie chodzi mi o żaden anonim, ale wystąpienie pod imieniem i nazwiskiem.

  • 4. Data: 2013-08-30 23:35:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Aug 2013, y...@g...com wrote:

    > No dobrze. W związku z tym mam pytanie: Na jakie koszty narażam potencjalnego
    przeciwnika,

    wKF: masz niesformatowany tekst.

    > w wartościach złotowych ? W jaki sposób są obliczane takie grzywny,
    > bo to nie jest dla mnie jasne ?

    Grzywna "przysługuje" dopiero przy przestępstwie (musi być spory próg
    majątkowy) lub doprowadzeniu sporu ze skarbówką do etapu sądowego.
    Możliwe jest zakończenie sprawy mandatem, nie mam pojęcia "ile".
    Ale dochodzi zapłacenie zaległych podatków, które mogą być wyliczone
    na drodze oszacowania.
    Jasno i wyraźnie: zaległe podatki to NIE JEST KARA.
    Ale z kolei do tego też by się jakieś "podstawy" przydały.

    > No i czy świadcząc przeciwko takiemu komuś pod imieniem i nazwiskiem zwiększam te
    koszty, na które jest narażony ?

    Bez świadków US może być niechętny do wszczęcia postępowania w ogóle,
    bo musi mieć JAKIEŚ dowody. No chyba żeby anonim (zupełnie pomijając to,
    że nie piszesz o anonimie) zapodawał na tyle oczywiste inne dowody,
    że skarb państwa mógłby na tym "zarobić".

    > Nie chodzi mi o żaden anonim, ale wystąpienie pod imieniem i nazwiskiem.

    Jasne.

    pzdr, Gotfryd