  • 1. Data: 2002-04-23 07:30:36
    Temat: Spadek po rodzicach.
    Od: Jurek <j...@t...pl>

    Jak dla mnie sprawa jest b. skomplikowana. Rodzice byli (nizej wyjasnie
    ten czas przeszly) wlascicielami domu. Ojciec zmarl ponad 20 lat temu.
    Zostali: mama, brat z zona i 2 dzieci, no i ja. Pozniej umiera brat, w
    domu zostaje bratowa z dziecmi, mama i ja. Wyprowadzam sie, umiera mama.
    W miedzyczasie sytuacja prawna domu nie jest w zaden sposob
    "aktualizowana" (nie znalazlem lapszego slowa) prawnie. Od czego zaczac
    prostowanie tej calej sytuacji ? Na jaka czesc domu moge liczyc ? Jakie
    moga byc (szacunkowe) koszty tego zamieszania ?
    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2002-04-23 14:15:40
    Temat: Re: Spadek po rodzicach.
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Jurek wrote:

> [...]
    > "aktualizowana" (nie znalazlem lapszego slowa) prawnie. Od czego zaczac
    > prostowanie tej calej sytuacji ? Na jaka czesc domu moge liczyc ? Jakie

    Od złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku po rodzicach oraz bracie
    (dla dzieci brata).

    Matka odziedziczyła 1/3 udziału ojca w domu (1/6 całości), podobnie ty i
    brat. Dwoje dzieci brata uzyskało więc po nim 1/12 całości. Udział matki
    przypadł tobie w 1/3 oraz dzieciom brata. Masz więc 6/12 udziału w domu
    (2/12 z udziału ojca, 2/12 z udziału matki oraz 2/12 z udziału matki po
    ojcu), a dzieci brata mają razem też 6/12 (2/12 po swoim ojcu oraz 4/12 po
    babce) - każde po 3/12.

    Czyli razem:
    - ty masz 1/2 udziału w domu
    - dzieci brata mają po 1/4

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-26 17:13:16
    Od: "666" <p...@p...com>

    To wszystko pod warunkiem, że dom stanowił współwłasność małżeńską albo współwłasność
    rodziców.
    Sprawdź, czy nie stanowił własności tylko jednego z rodziców (otrzymany w spadku po
    dziadkach, nabyty z majątku odrębnego, własność nabyta już po śmierci pierwszego z
    rodziców).
    Dżek