  • 11. Data: 2016-01-03 00:05:38
    Temat: Re: Spadek - jak zrobić najkorzystniej?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-01-02 o 00:49, witek pisze:

    > jakiekolwiek pozbycie sie nieruchomosci otrzymanej w spadku
    > cytuje "przed uplywem 5 lat od konca roku w ktorym zlozylo sie zeznanie
    > podatkowe".
    > Wiec uwaga bo to moze byc sporo wiecej niz 5 lat, o ktorym sie zwykle mowi.

    Nie rozumiem. Podatku od spadku syn nie płaci (pod warunkiem
    zgłoszenia). Nie jest to obwarowane żadnymi warunkami co do przyszłego
    postępowania z nieruchomością. To nie jest żadna "ulga mieszkaniowa"
    tylko normalne dziedziczenie po rodzicach, bez podatku i kropka.

    Podatku od "dania darowizny" dokonujący darowizny nie płaci.

    Podatku od "przyjęcia darowizny" syn syna nie płaci (pod warunkiem jw.).
    To znowu nie jest obwarowane warunkami co do czasu posiadania nieruchomości.

    Natomiast sprzedanie nieruchomości przynosi sprzedającemu przychód i od
    tego przychodu może być podatek. I tylko sprzedanie.

    MJ

  • 12. Data: 2016-01-03 00:19:36
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-01-02 o 00:49, witek pisze:

    > Tylko, ze tu tez nie jest tak prosto bo jak mieszkanie stanowi wiekszosc
    > spadku to przy takim dziale CA dostaje wiecej niz 1/3 spadku i tu tez
    > bedzie podatek.

    Nie rozumiem. Dział spadku inaczej niż by to wynikało z ustawowych
    procentów nie jest opodatkowany, chyba, że jeden spadkobierca spłaca
    udziały drugiego.

    Znaczy - w spadku jest dom za milion i zegarek za 1000 zł. Jeden syn
    bierze dom, drugi bierze zegarek (albo nic) - nie ma podatku.

    W spadku jest dom. Jeden syn bierze dom i płaci drugiemu pół miliona -
    jest podatek.

    MJ

  • 13. Data: 2016-01-03 01:12:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Jankowski m...@f...edu.pl ...

    > Natomiast sprzedanie nieruchomości przynosi sprzedającemu przychód i od
    > tego przychodu może być podatek. I tylko sprzedanie.

    Czyli jak sprzedam ale przeznacze na własne cele mieszkaniowe to wtedy nie
    zapłace podatku?

  • 14. Data: 2016-01-03 03:00:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Niektórzy prawnicy wysuwają teze, że po 10 latach od smierci to w ogóle się
    przedawnia, ale trzeba by przesledzić orzecznictwo w podobnych sprawach.

    > -----

    ale co ma sie przedawniac po 10 latach?

  • 15. Data: 2016-01-03 03:24:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Natomiast sprzedanie nieruchomości przynosi sprzedającemu przychód i od
    > tego przychodu może być podatek. I tylko sprzedanie.

    masz racje, zapedzilem sie.

    Wychodzi mi na to, ze trzej bracia przyjmuja spadek robia dzial spadku
    tak aby wyszlo mieszkanie na tego co trzeba i potem darowizna dla syna.

    Przy czym to syn musi uwazac aby przy sprzedazy załapac sie na
    niepłacenie podatku.
    Czasami US miał wątpliwości co do spłaty całości kredytu kwotą ze
    sprzedaży jeśli kredyt był wspólny ma małożonków. Uznawał tylko połowę
    kwoty.

  • 16. Data: 2016-01-03 14:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

> [...]
    > Czasami US miał wątpliwości co do spłaty całości kredytu kwotą ze
    > sprzedaży jeśli kredyt był wspólny ma małożonków. Uznawał tylko połowę

    super!
    Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

  • 17. Data: 2016-01-03 16:00:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podatek od spadków i darowizn (oczywiście chodzi o taki, przy którym nie zbyło
    zwolnienia, np. wg reguł "starej" ustawy).

    -----

  • 18. Data: 2016-01-03 18:45:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Podatek od spadków i darowizn (oczywiście chodzi o taki, przy którym nie zbyło
    zwolnienia, np. wg reguł "starej" ustawy).

    > -----

    na pewno sie przedawnia jesli urzad o podatku wiedział. Np z jakiegos
    powodu sie na niego powołałeś w US.

    Natomiast co do tego czy przedawnienie biegnie bez złożenia deklaracji i
    kiedy sie wowczas przedawnia to co prawnik to inna interpretacja.

  • 19. Data: 2016-01-03 18:46:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > super!
    > Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

    tylko sprawdz to u kogos z "papierami", zeby potem nie bylo, ze czegos
    nie powiedziales, albo cos przegapilismy.

  • 20. Data: 2016-01-03 19:27:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > tylko sprawdz to u kogos z "papierami", zeby potem nie bylo, ze czegos
    > nie powiedziales, albo cos przegapilismy.

    Jasne. Ale teraz juz wiem o co pytac :)