  • 1. Data: 2016-01-04 10:53:06
    Temat: Jak najprościej znak § na klawiaturze?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wstukiwanie za każdym razem alt-0167 jest niewygodne przy skróconej klawiaturze (np.
    laptop), na dodatek w niektórych oknach czy programach wywołuje nieoczekiwany efekt.
    Macie patent na jak najłatwiejsze przemapowanie klawiatury, np. znaku lewej klamry na
    §, a znaku prawej klamry na ° ? Idealnie, jakby działało nie tylko w Wordzie, ale
    generalnie od chwili załadowania systemu (win xp eng).

  • 2. Data: 2016-01-04 10:55:24
    Temat: Re: Jak najprościej znak § na klawiaturze?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-04 o 10:53, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    Wordzie, ale generalnie od chwili załadowania systemu (win xp eng).

    alt 21 spróbuj. U mnie działa
    Jacek

  • 3. Data: 2016-01-04 11:40:42
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Faktycznie, u mnie też alt-21 działa :-)) zawsze to o dwa klepnięcia mniej, dzięki
    ;-)
    Co nie zmienia faktu, że wciśnięcie fn-alt-cyfra w jakichś internetowych okienkach
    wywołuje czasem zupełnie nieoczekiwane efekty, i wtedy trzeba wklejać § inną techniką
    (np. przez notatnik).

    -----

  • 4. Data: 2016-01-04 19:41:02
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Pomijając tworzenie własnych układów klawiatury, to całkiem dobrze radzi sobie to
    cudo:

    http://www.howtogeek.com/howto/21187/insert-any-spec
    ial-character-with-a-single-keystroke/

  • 5. Data: 2016-01-05 04:35:46
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/4/2016 3:53 AM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    Wordzie, ale generalnie od chwili załadowania systemu (win xp eng).

    w wordzie:

    Insert -> Symbol - More symbols

    (jest na samym prawym koncu)

    poszukaj sobie znaku paragrafu a potem masz przycisk assign shortcut.

    Ja go sobie dopialem do Ctrl-Shift-$

  • 6. Data: 2016-01-05 09:38:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dzięki, ale cały czas chodzi mi o przemapowanie klawiatury, w sensie wyboru 'polski
    programisty', 'polski maszyniski', 'polski prawnika', 'polski inżyniera', 'polski
    matematyka', tak zeby w żadnym programie i w okienkach przeglądarek nie było kłopotów
    (a ctrl, czy alt, kłopoty robią).
    Można by użyc myku, że w niemieckiej § jest na klawiaturze, czyli przełączyć w locie
    na niemiecką, i wrócić do polskiej.
    Podobnie ze znakiem funta, który jest na brytyjskiej.
    Euro jakoś nie uzywam, EUR jest dla każdego zrozumiałe.

    -----

  • 7. Data: 2016-01-05 10:55:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-05 o 09:38, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Można by użyc myku, że w niemieckiej § jest na klawiaturze, czyli przełączyć w
    locie na niemiecką, i wrócić do polskiej.
    Faktycznie w niemieckiej jest § jako Shift+3. Język możesz sobie
    przełączyć skrótem klawiszowym, tylko wcześniej trzeba go ustawić w
    panelu sterowania.
    Nie wiem jaki masz OS, strzelam, że 7 ;-)
    Tu masz gotową instrukcję:
    http://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/windo
    ws/2011/06/bez-przelaczania-jezykow,2.aspx
    Jacek

  • 8. Data: 2016-01-05 12:37:08
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    W takim razie stwórz swój własny układ klawiatury, korzystając z narzędzia Microsoft
    Keyboard Layout Creator 1.4:

    https://www.microsoft.com/en-us/download/details.asp
    x?id=22339

  • 9. Data: 2016-01-05 17:31:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kurczę, fajny program, tylko chyba nie działa na XP :-((

    -----

  • 10. Data: 2016-01-05 18:21:31
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Powinien, jeśli nie to poszukaj starszej wersji, program powstał w czasach Win 2000.