  • 1. Data: 2015-12-31 14:01:12
    Temat: Kontrola pracownika lub zleceniobiorcy
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Teraz to jest nagminne.
    Zatrudnia się zewnętrzne firmy, które chodzą po placówkach usługowych np.
    bankach, sklepach, punktach usługowych i osoby, tajemniczy klienci,
    nagrywają pracowników czy zleceniobiorców (wiadomo, duża część sieci na
    umowach zlecenia) a potem takiego nagrania zrobionego dyktafonem czy
    mikrokamerą oglądają, słuchają inni.

    Jak to jest od strony prawnej ?
    Czy ma tu zastosowanie art. 267 §3, §4 kk ? gdyby taki nagrany pracownik
    lub zleceniobiorca poczuł się poszkodowany ?

    a może inny art. kk ma zastosowanie ?

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2015-12-31 16:51:19
    Temat: Re: Kontrola pracownika lub zleceniobiorcy
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > Czy ma tu zastosowanie art. 267 §3, §4 kk ? gdyby taki nagrany pracownik
    > lub zleceniobiorca poczuł się poszkodowany ?

    Jeżeli do czynności służbowyh to wydaje się niezgodne z prawem, jeśli nie ma
    specjalnyh porozumień z twoim pracodawcą (z pracodawcą firmy najmującej
    firmę outsortingową).
    Jeśli prywatnie to nagrywają, na prywatny użytek np obrony, to wydaje się to
    zgodne z prawem.

    --
    _____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
    w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

  • 3. Data: 2015-12-31 17:10:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-12-15 o 16:51, Stokrotka pisze:

> [...]
    > najmującej firmę outsortingową).
    > Jeśli prywatnie to nagrywają, na prywatny użytek np obrony, to wydaje

    Co do zasady zgodne z prawem jest nagranie tego, co się widzi i słyszy.
    Z takim nagraniem można zasadniczo robić, co się chce, w szczególności
    je komuś pokazywać. Istnieją ograniczenia w publikacji, ale nie ma sensu
    ich tu wyłuszczać, bo nie tyczą się bezpośrednio zagadnienia.