  • Data: 2006-11-06 11:42:44
    Temat: Spadek i długi
    Od: Darek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wiem że temat ten pojawia sie tu dośc często a przynajmniej udało mi się
    znaleźć kilka watków na ten temat. Wynika z nich że jeśli nie odrzuci
    sie spadku w ciągu 6 miesięcy od daty uzyskania informacji o śmierci
    danej osoby to dziedzisz się wszystko wprost. Tyle na razie zrozumiałem.
    A teraz pytanie: Jest sobie ojciec, sa dzieci i jest druga żona ojca.
    Dzieci, przynajmniej niektóre, nie utrzymują kontaktów z ojcem ale
    dowiedziały sie o jego śmierci. Ojciec bierze na kredyt jakies towary do
    wspólnego gospodarstwa ze swoja drugą żoną, a potem umiera nie
    spłaciwszy swoich długów. Druga żona sprzedaje, wynosi z domu te towary
    tak że śladu po nich nie ma (no może ktoś tam wie że zostały sprzedane,
    ale nie wiem czy powie tyo przed sądem). dzieci nic nie wiedziały o
    długach ja również nie korzystały z towarów zakupionych na kredyt. Po
    1,5 roku od smierci ojca przychodzi wezwanie do sadu na sprawe o spadek.
    Wierzyciele upominaja się o spłatę kredytu. Na drugiej rozprawie sąd
    zasądza kto i w jkaim stopniu ma się przyczynic do spłaty długu. Czy w
    takiej sytuacji widzicie jakis powód do odwołania? Jakieś argumenty dla
    sądu?

    Pozdrawiam
    darek