  • 21. Data: 2012-09-29 16:57:27
    Temat: Re: Spadek a darowizna czy to jeszcze obowiązuje????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KJ wrote:

> [...]
    > mam i nie wiem czy było wykluczenie ze schedy spadkowej a jeśli nie było
    > to jak będzie wyglądał dział tego majątku JW.?
    >
    > Wg tej strony i przykładu tam zamieszczonego, w moim przypadku:
    >
    > Wartość spadku to : 70 + 18 - 12 tak?
    > Wartość darowizny to: 25*6tys:4 = 37.5tys
    > Wartość schedy spadkowej do podziału to: 70+18-12+37,5=113.5tys
    > Udział w spadku przez brata to 113,5:3=37,8
    >
    > Nie wiem czy tak to się liczy ale udział w spadku przez BRATA wynosi
    > tyle co wartość darowizny, jakby to nie zawyżać zaniżać to wychodzi
    > trochę PLUS lub trochę MINUS, i co teraz?

    do wartosci spadku zapomniales doliczyc długi, ktory go trochę
    pomniejszą. wiec udział wyjdzie trochę mniejszy

    Tylko wyjasnij mi jedną rzecz.
    PO CO to wszystko liczysz tak dokładnie i co chcesz osiągnąć.
    Przeciez to wszystko i tak policzy sąd i jak wyjdzie tak wyjdzie.

    jesli bratu zalezy to niech twardo szuka tego aktu darowizny. Naprawde z
    niego taka sierota, ze nie wie gdzie był z żoną podpisywać akt notarialny?
    A jak mu nie zalezy, to tym lepiej dla ciebie, wiecej zostanie do podziału.

  • 22. Data: 2012-09-29 18:36:36
    Od: KJ <h...@o...pl>

    > do wartosci spadku zapomniales doliczyc długi, ktory go trochę
    > pomniejszą. wiec udział wyjdzie trochę mniejszy

    odjąłem w wartości spadku 12 tys które to SĄ kredytem

    > Tylko wyjasnij mi jedną rzecz.
    > PO CO to wszystko liczysz tak dokładnie i co chcesz osiągnąć.
    > Przeciez to wszystko i tak policzy sąd i jak wyjdzie tak wyjdzie.

    policzy sąd albo i nie, zrobimy notarialnie potwierdzenie dziedziczenia
    a jak wszyscy będą zgodni to się dogadamy, tylko muszę wiedzieć ile mi
    się należy

> [...]
    notarialny?
    > A jak mu nie zalezy, to tym lepiej dla ciebie, wiecej zostanie do

    sprawa aktu już nie aktualna bo wiem że nie ma w nim wyłączenia tej
    darowizny ze schedy spadkowej czyli jak to podzieli sąd wg danych które
    podałem? co z tym zachowkiem gdy zaliczam darowiznę w część spadku dla
    brata?

  • 23. Data: 2012-09-30 05:19:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KJ wrote:

    > odjąłem w wartości spadku 12 tys które to SĄ kredytem

    a nie patrzylem na liczby :)

    > policzy sąd albo i nie, zrobimy notarialnie potwierdzenie dziedziczenia
    > a jak wszyscy będą zgodni to się dogadamy, tylko muszę wiedzieć ile mi
    > się należy

    notarialnie was wyjdzie drozej, a sad wezmie jak pamietam 600 zl i
    jeszcze za was wszystko zalatwi.
    Po za tym jak jeszcze troche dorzucicie to od razu z marszu zalatwi was
    dzial spadku.
    Uwaga na polapke, nie wiem czy notariusz czy sad, ale, zeby ktorys nie
    zazadal oficjalnej wyceny tego mieszkania i spadku albo bron boze nie
    wpadl na pomysl zrobienia inwentarza.

> [...]
    >

    > sprawa aktu już nie aktualna bo wiem że nie ma w nim wyłączenia tej
    > darowizny ze schedy spadkowej czyli jak to podzieli sąd wg danych które

    tak jak napisales,
    doliczy darowizne do tego co zostalo, podzieli na 3 i jak to co wyszlo
    bedzie mniejsze niz darowizna to brat odpada z dalszej gry.
    to co zosalo zostanie podzielone wtedy na dwa.

    co z tym zachowkiem gdy zaliczam darowiznę w część spadku dla
    > brata?

    zachowek liczy sie podobnie.

    bierzesz spadek plus polowe darowizny (ha ha, polowe, po w gre wchodzi
    to co darowal ojciec ale i bratu i jego zonie)

    to co ci wyszlo, dzielicie "ustawowo" czyli w waszym przepadku po rowno.

    teraz to wszystko na pol, bo zachowek to tylko polowa.
    zakladam ze nie ma jakich niezdolnych do pracy lub malolatow.

    I wyszlo wam ile kazdemu nalezy sie zachowku

    teraz patrzycie ile faktycznie dostaniecie i jak mniej niz zachowek to
    nalezy wam sie uzupelnienie.

    Od kogo po ile to ci nie powiem, bo to jest tak pokrecone, ze mi sie nie
    chce tego rozszyfrowywac.
    Generalnie wyjdzie na to, ze od brata i bratowej jesli w ogole