  • 1. Data: 2008-05-24 11:12:29
    Temat: Skutki odmowy wpuszczenia wspolwlasiciela do mieszkania
    Od: "Dash007" <d...@p...onet.pl>

    Krotki opis stanu faktycznego:
    1. Malzenstwo w trakcie rozwodu i sprawy o podzial wspolwlasnosci mieszkania
    2. Maz wczesniej zastaraszal zone i dotkliwie ja pobil (zrobiona obdukcja leakarska
    stwierdzajaca min trwale uszkodzenia ciala)
    3. maz od kilkunastu miesiecy przebywa poza granicami kraju (ma tam zgode na pobyt)
    4. zona wymeldowala meza z przedmiotowego adresu

    Czy w zaistnialej sytuacji gdyby zona odmowila mezowi wstepu do mieszkania (w obawie
    o swoje zdrowie a byc moze i zycie) moze on np. wezwac policje by w jej asyscie
    wedrzec sie sila do srodka? Czy tez na odwrot - czy zona moze wezwac policje celem
    ochrony swojej osoby gdyby maz probowal wlasnymi silami wejsc do mieszkania (wezwie
    slusarza itp)?

  • 2. Data: 2008-05-24 11:41:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.05.2008 Dash007 <d...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Czy w zaistnialej sytuacji gdyby zona odmowila mezowi wstepu do =
    > mieszkania (w obawie o swoje zdrowie a byc moze i zycie) moze on np. =
    > wezwac policje by w jej asyscie wedrzec sie sila do srodka? Czy tez na =

    Nie.

    > odwrot - czy zona moze wezwac policje celem ochrony swojej osoby gdyby =
    > maz probowal wlasnymi silami wejsc do mieszkania (wezwie slusarza itp)?

    Tak.

    ><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    ><HTML><HEAD>

    Ale śmiecisz.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-05-24 13:03:27
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Marcin Debowski <a...@i...ml1.net> napisal:
    > Nie.
    > Tak.

    A tez trzeba zone uswiadomic, ze niewpuszczony do wlasnego mieszkania
    maz moze wynajac mieszkanie/hotel na miescie, a nastepnie zaskarzyc
    zone o pokrycie kosztow tego lokum, gdyz niewpuszczenie jest nielegalne,
    o ile sad tego nie orzekl w wyroku dotyczacym np. wspomnianego znecania sie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-05-24 14:22:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > o ile sad tego nie orzekl w wyroku dotyczacym np. wspomnianego znecania sie.

    bzdury

  • 5. Data: 2008-05-24 14:34:49
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    > bzdury

    A na swoja dosc radykalna wersje masz oczywiscie wsparcie?

    Bo z wypowiedzi zony wynika, ze 'na razie' podzial majatku
    dokonany nie zostal, maz nie zostal pozbawiony wlasnosci
    mieszkania, a zona probuje nielegalnie pozbawic go posiadania.
    Fakt wyjazdu zagranice nie jest podstawa do wymeldowania
    z pobytu stalego i takie dzialanie zony moze byc zaskarzone.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2008-05-24 19:32:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > Fakt wyjazdu zagranice nie jest podstawa do wymeldowania
    > z pobytu stalego i takie dzialanie zony moze byc zaskarzone.

    Mąż tam nie mieszka i nie ma prawa tam wejść.
    Współwłasność mieszkania tege prawa mu nie daje.
    Wymeldować masz się w momencie wyjazdu,
    fakt wyjazdu za granicę i mieszkanie tam jest podstawą do wymeldowania i
    jeszcze można zarobić grzywnę.

  • 7. Data: 2008-05-24 21:45:58
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    > Mąż tam nie mieszka

    A kto tak mowi? Zainteresowana zona?

    > i nie ma prawa tam wejść.

    Znow: kto tak stanowi? Zona?

    > Współwłasność mieszkania tege prawa mu nie daje.

    Bardzo wiele, w szczegolnosci prawo dysponowania lokalem.

    > Wymeldować masz się w momencie wyjazdu,

    Nonsens. Odroznij meldunek tymczasowy od zameldowania stalego.
    Ja wyjezdzam czasem na dosc dlugo, a nie oznacza to koniecznosci
    wymeldowania z pobytu stalego.

    > fakt wyjazdu za granicę i mieszkanie tam jest podstawą do wymeldowania i

    Nie staje sie. Nie rozrozniasz meldunku tymczasowego i stalego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-05-24 22:08:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > A kto tak mowi? Zainteresowana zona?

    > Znow: kto tak stanowi? Zona?

    prawo
    wejście do mieszkania, w którym się nie mieszka jest naruszeniem miru
    domowego i może skończyć się odsiadką.

    > Bardzo wiele, w szczegolnosci prawo dysponowania lokalem.

    współdecydować sobie może, o swojej części, może ją nawet sprzedać jak
    będzie miał ochotę, wejść tam bez zgody osoby tam zamieszkującej nie może.

    > Nonsens. Odroznij meldunek tymczasowy od zameldowania stalego.
    > Ja wyjezdzam czasem na dosc dlugo, a nie oznacza to koniecznosci
    > wymeldowania z pobytu stalego.

    przeczytaj pierwszy post.

    > Nie staje sie. Nie rozrozniasz meldunku tymczasowego i stalego.

    rozróżniam, ty natomiast nie masz zielonego pojęcia w ogóle.

  • 9. Data: 2008-05-24 22:43:57
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    [ ciach ]
    > rozróżniam, ty natomiast nie masz zielonego pojęcia w ogóle.

    Po tak nokautujacym stwierdzeniu moge tylko powiedziec: WOW!

    i EOT.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-05-24 22:59:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.05.2008 Jacek_P <Z...@c...edu.pl> napisał/a:
    > A tez trzeba zone uswiadomic, ze niewpuszczony do wlasnego mieszkania
    > maz moze wynajac mieszkanie/hotel na miescie, a nastepnie zaskarzyc

    "maz od kilkunastu miesiecy przebywa poza granicami kraju (ma tam = zgode na
    pobyt". Sąd zapewne oceni, czy była rzeczywista i uzasadniona potrzeba najmu o ile
    w ogóle będzie go to obchodzić.

    > zone o pokrycie kosztow tego lokum, gdyz niewpuszczenie jest nielegalne,

    Prawo własności nie daje bezwarunkowego prawa do władania, tu lokalem.

    --
    Marcin