  • 1. Data: 2007-03-28 13:05:50
    Temat: Skopiowanie tresci ze strony
    Od: "BM" <n...@a...pl>

    Witam,

    Znalazlem wlasnie w internecie 4 strony www, ktore maja co do slowa
    skopiowany tekst z mojej strony. Prosze o pomoc jak zabezpieczyc taki dowod
    ( strony tych osob ) i czy samo "Copyright C - Błażej Maziarz" na mojej
    stronie zabrania kopiowania tresci?

    Chce skierowac sprawe na droge sadowa... mam jakies szanse wygrania ? Nie
    chodzi mi o pieniadze... ale o sam fakt.

    www.maziarz.pl / www.slubna.info

  • 2. Data: 2007-03-28 14:14:09
    Temat: Re: Skopiowanie tresci ze strony
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 15:05:50 +0200, BM napisał(a):

    > Znalazlem wlasnie w internecie 4 strony www, ktore maja co do slowa
    > skopiowany tekst z mojej strony. Prosze o pomoc jak zabezpieczyc taki
    > dowod ( strony tych osob )

    Najsensowniej: wizyta u notariusza, sporządzenie aktu notarialnego, do
    którego załącznikiem będą wydruki stron. 200 zł netto.

    > i czy samo "Copyright C - Błażej Maziarz" na
    > mojej stronie zabrania kopiowania tresci?

    Nawet bez tej notki nie wolno tego robić. Pod warunkiem, że treść stanowi
    utwór w rozumieniu art. 1 prawa autorskiego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2007-03-28 14:19:37
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 15:05:50 +0200, BM napisał(a):

    > Chce skierowac sprawe na droge sadowa... mam jakies szanse wygrania ? Nie
    > chodzi mi o pieniadze... ale o sam fakt.

    A jaki to tekst?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2007-03-28 14:43:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.03.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Najsensowniej: wizyta u notariusza, sporządzenie aktu notarialnego, do
    > którego załącznikiem będą wydruki stron. 200 zł netto.

    W jednej z Rzeczpospolitych z zeszłego tygodnia stało, że notariusze nie
    chcą poświadczać....

    gazeta/Prawo [986] Nr 70 - piątek, 23.03.2007
    Notariusz nie poświadczy wydruków stron internetowych

    ... reklama wyrobów alkoholowych i tytoniowych. Kontrowersje budzi to, czy
    wydruk strony internetowej, na przykład wydruk operacji bankowych, jest
    dokumentem. Notariusze, powołując się na przepisy prawa o notariacie,
    odmawiają poświadczania tych wydruków za zgodność, uznając, że nie są one

    Ale nie pamiętam już pełnego kontekstu (czy tylko bankowe czy też i
    inne)...

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-03-28 17:58:40
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 22:43:04 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > dokumentem. Notariusze, powołując się na przepisy prawa o notariacie,
    > odmawiają poświadczania tych wydruków za zgodność, uznając, że nie są one

    No ale poświadczyć że na danej stronie jest jakiś tekst to chyba mogą.
    W przypadku przelewów nie mogą tylko poświadczyć że rzeczywiscie
    zawartość strony świadczy o przelewie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-03-28 18:30:35
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1ark1cfgl5wo$.asimkus7nu6r$.dlg@40tude.net...
> [...]
    >

    > No ale poświadczyć że na danej stronie jest jakiś tekst to chyba mogą.
    > W przypadku przelewów nie mogą tylko poświadczyć że rzeczywiscie

    Notariusze nie są w stanie tego poświadczyć.
    Musiałby być jakiś biegły i gwarancja, że stronę, którą ogląda pobrał z
    miejsca, które jest rzeczywiście stroną WWW, której oczekuje.
    Jest tu kwestia fałszowania DNS i innych licznych możliwości, które można
    ułożyć, by widoczna była inna strona, niż oczekiwana pod zadaną nazwą domeny
    czy adresem IP.
    Inaczej jest ze stronami banków posiadającymi autoryzowane certyfikaty:
    potwierdzenie przez notariusza takiej strony połączone ze sprawdzeniem
    certyfikatu jest realne i stanowi dowód w sprawie.

    Możesz wystąpić do właścicieli stron o usunięcie spornych zapisów, o ile
    moższe zapewnić, że zapisy te stanowią przedmiot chroniony Twoim prawem
    autorskim.
    Możesz też zgłosić w prokuraturze zgłoszenie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa.

    SIM

  • 7. Data: 2007-03-29 07:27:27
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    > W jednej z Rzeczpospolitych z zeszłego tygodnia stało, że notariusze nie
    > chcą poświadczać....

    Czytałem to - dokładnie 2-3 dni po tym, jak dostałem u notariusza taki
    akt ;-)
    OIDP kontekst był faktycznie inny, czyli - w zakresie czynności np.
    bankowych.

  • 8. Data: 2007-03-29 07:37:27
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Nawet bez tej notki nie wolno tego robić. Pod warunkiem, że treść stanowi
    > utwór w rozumieniu art. 1 prawa autorskiego.

    Albo bazą danych w rozumieniu stosownej ustawy.
    Czesto na stronach WWW wszystko co nie jest chronione prawem autorskim mozna
    podciagnac pod baze danych.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 9. Data: 2007-03-29 11:34:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.03.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:

    > Czytałem to - dokładnie 2-3 dni po tym, jak dostałem u notariusza taki
    > akt ;-)
    > OIDP kontekst był faktycznie inny, czyli - w zakresie czynności np.
    > bankowych.

    No pewnie tak, bo na zdrowy rozsądek to potwierdzić tu mają co widzą na
    ekranie a w wiarygodność tego ostatniego w swojej kancelarii wypadałoby
    aby nie wątpili :)

    --
    Marcin