  • 1. Data: 2007-03-28 11:28:20
    Temat: Zasilek chorobowy po ustaniu zatrudnienia - prosze o pomoc
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    Witam
    Od marca 2006 roku mialam podpisana umowe o prace na czas określony na 6
    miesiecy. Była to praca w ramach prac interwencyjnych wynagrodzenie
    minimalne (w 2006 r. 899,10 zł)
    Po rozwiązaniu umowy o prace ze wzgledu na stan zdrowia (przebyta operacja)
    przebywam na zasilku chorobowym już prawie 6 miesiąc.

    Podobno okres przebywania na zasiłku chorobowym wlicza się do okresu 365 dni
    do uzyskania prawa zasilku dla bezrobotnych.

    Chociaz nie wiem czy zasiłek chorobowy po ustaniu umowy o prace tez się
    wlicza do tych 365 dni.

    Łącznie przepracowałam i przebywałam na zasilku chorobowym 358 dni.

    W tej chwili mam podpisana umowe o prace na 1 miesiąc czas probny
    Czy będzie należał mi się zasilek dla bezrobotnych jeśli nie przesłużą mi
    umowy.?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam serdecznie
    Anna

  • 2. Data: 2007-03-28 13:17:07
    Od: "piotrn" <p...@o...pl>

    Użytkownik Anna <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:eudjhs$34q$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > W tej chwili mam podpisana umowe o prace na 1 miesiąc czas probny
    > Czy będzie należał mi się zasilek dla bezrobotnych jeśli nie przesłużą mi

    Witam
    Prawo do zasiłku należy się jeśli w ciągu 18 miesięcy poprzedzających
    rejestrację w Urzędzie Pracy "uzbiera się" 365 dni pracy
    do tych 365 dni zalicza się:
    - praca na pełny etat (nie bada się wynagrodzenia)
    - okresy pobierania zasiłku chorobowego jeżeli podstawę wymiaru tego
    świadczenia stanowi kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie
    (Art. 71 ust.2 pkt 3 ustawa o promocji zatrudnienia...)
    to by wychodziło 358dni
    - jeżeli ta miesięczna umowa jest w niepełnym wymiarze czasu pracy musi być
    wynagrodzenie przynajmniej minimalne
    jeśli te war. są spełnione zasiłek będzie się należał

    PiotrN

  • 3. Data: 2007-03-28 16:24:09
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    Użytkownik "piotrn" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    być
    > wynagrodzenie przynajmniej minimalne
    > jeśli te war. są spełnione zasiłek będzie się należał

    Witam
    Dziekuje za odpowiedz.
    > - okresy pobierania zasiłku chorobowego jeżeli podstawę wymiaru tego
    > świadczenia stanowi kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie
    > (Art. 71 ust.2 pkt 3 ustawa o promocji zatrudnienia...)
    Pracowalam przez 6 miesięcy za minimalna stawke tj 900 zl brutto.
    Czyli mam rozumiec ze podstawa zasilku chorobowego jest właśnie to minimalne
    wynagrodzenie?