    From: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sklep - ochrona - zdjecia
    Date: Fri, 08 Mar 2002 13:03:23 +0100

    Witam!

    Zalozmy, ze bylem swiadkiem jak ochroniarze w jednym z warszawskich
    centrów handlowych spuscili na oczach klientow manto czlowiekowi za,
    jak sie pozniej okazalo, 'robienie zdjec' aparatem cyfrowym na terenie
    hipermarketu.

    Poszkodowany w czasie akcji probowal uratowac i aparat i siebie i darl
    sie niemilosiernie wzywajac policje i pomocy.

    Pytanie pierwsze.

    Co ja, jako swiadek takiego zdarzenia moge zrobic? Pewnie dostalbym
    manto od ochroniarzy jak wlaczylbym sie do walki, ale czy zgodnie z
    prawem moglbym skoczyc na pomoc temu nieszczesnikowi?

    Pytanie drugie.

    Teoretycznie mozna robic zdjecia na terenie sklepow pod warunkiem, ze
    nie fotografuje sie osob, ktore sobie tego nie zycza. Jezeli zrobilbym
    takie zdjecie i sam podpadlbym ochronie, ktora ruszylaby na mnie z
    palkami - jak w tej sytuacji wyglada obrona konieczna? Moglbym ich
    okaleczyc, poturbowac a nawet zabic?

    Dzieki.

    Berberek