    From: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sklep lekceważy przepisy
    Date: Thu, 21 Jun 2007 21:48:55 +0200

    Witam!

    Ostatnio wybudowali koło mojego domu supermarket. Ceny ogromnie
    zawyżone, ale rozumiem, że za komfort bliskości sklepu trzeba płacić. I
    chętnie bym tam kupował, tylko że sklep kompletnie lekceważy klientów i
    przepisy. Za każdym razem, kiedy tam idę, zdarza się coś
    nieprzewidzianego, problem z ceną, nieistniejące promocje, brak cen na
    półkach przy produktach itp. Już kilka razy dałem sobie spokój, a im
    szansę na poprawę, ale w końcu się wkurzyłem i zacząłem zastanawiać nad
    prawnymi możliwościami rozwiązania tego problemu.

    Chciałem się upewnić, czy dobrze rozumiem:
    1. Sklep (wielkości supermarketu) ma obowiązek umieszczać przy każdym
    produkcie jego cenę.
    2. Sprzedawca nie może powiedzieć, że cena promocyjna jakiegoś produktu
    nie chce się wbić, więc znaczy, że promocja się skończyła i muszę
    zapłacić pełną cenę.
    3. Mam prawo kupić po cenie takiej, jaka jest podana na półce przy
    produkcie.
    Mam rację? Pamięta ktoś, jak się nazywało to całe rozporządzenie na
    powyższe tematy?

    Chciałem też zapytać, gdzie zgłosić sklep, który notorycznie wyczynia
    takie rzeczy. O ile na problem z ceną kontrola może nie trafić, o tyle
    brak cen na półkach jest dosyć łatwo sprawdzić.

    Pozdrawiam, argothiel