  • Data: 2007-06-21 19:53:05
    Temat: Re: Sklep lekceważy przepisy
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w wiadomości
    news:f5ekni$uh5$1@news.onet.pl...
    > Chciałem się upewnić, czy dobrze rozumiem:
    > 1. Sklep (wielkości supermarketu) ma obowiązek umieszczać przy każdym
    > produkcie jego cenę.
    > 2. Sprzedawca nie może powiedzieć, że cena promocyjna jakiegoś produktu
    > nie chce się wbić, więc znaczy, że promocja się skończyła i muszę
    > zapłacić pełną cenę.
    > 3. Mam prawo kupić po cenie takiej, jaka jest podana na półce przy
    > produkcie.
    > Mam rację?

    Masz rację. :)

    > Pamięta ktoś, jak się nazywało to całe rozporządzenie na
    > powyższe tematy?

    Poszukaj na isip.sejm.pl ustawy o cenach i aktów wykonawczych
    do niej (to chyba tam było). Albo na stronach Federacji
    Konsumentów w dziale "Zasoby prawne":
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/topics.php?t
    op=3

    O, tutaj powinno być:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=55

    > Chciałem też zapytać, gdzie zgłosić sklep, który notorycznie wyczynia
    > takie rzeczy. O ile na problem z ceną kontrola może nie trafić, o tyle
    > brak cen na półkach jest dosyć łatwo sprawdzić.

    Inspekcja Handlowa: http://www.giih.gov.pl (są tam linki do inspektoratów
    wojewódzkich).

    Pozdrawiam

    Piotr