  • 1. Data: 2004-03-15 08:18:56
    Temat: Skierowanie na egzamin kontrolny na prawo jazdy
    Od: "Zarth" <z...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie i mam pytanie - czy policjant moze wyslac kogos
    bezposrednio na egzamin sprawdzajacy, nawet jesli nie uzyskalo sie 24 pkt.?
    Mialem taka sytuacje - nie wpuscilem kolesia ktory sie wpychal, wiec ten
    mnie zatryzmal i sie okazalo ze to jakis policjant - no i stwierdzil ze on
    uwaza ze "utarcilem zdolnosci do prowadzenia pojazdu" czy cos, i postraszyl
    mnie ze wysle mnie na egzzamin sprawdzajacy. Czy to jest mozliwe? Dodam ze
    nie zostawil mi zadnego wezwania ani nic, nie sprawdzil prawa jazdy, spisal
    tylko nr rejestracyjny auta.

    pozdro

    Zarth

  • 2. Data: 2004-03-15 09:28:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Zarth" <z...@p...onet.pl> napisał:

    >czy policjant moze wyslac kogos bezposrednio na egzamin sprawdzajacy,
    Policjant nie, ale starosta - tak.

    > "utarcilem zdolnosci do prowadzenia pojazdu" czy cos, i postraszyl
    Powód: uzasadnione zastrzeżenia co do kwalifikacji kierowcy.
    Podstawa prawna: art. 114.1.1.a) PoRD (link w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 3. Data: 2004-03-15 09:45:44
    Od: "Zarth" <z...@p...onet.pl>

    > Powód: uzasadnione zastrzeżenia co do kwalifikacji kierowcy.
    > Podstawa prawna: art. 114.1.1.a) PoRD (link w stopce)
    No wlasnie... pytanie co to znaczy "uzasadnione zastrzerzenia"... Jak znam
    zycie to oznacza po prostu czyjes "widzimisie"....

    pozdro

    zarth

  • 4. Data: 2004-03-15 11:43:12
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Było poprosić pana policjana o numer legitymacji służbowej.

  • 5. Data: 2004-03-15 12:18:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Zarth" <z...@p...onet.pl> napisał:

    >No wlasnie... pytanie co to znaczy "uzasadnione zastrzerzenia"...
    >Jak znam zycie to oznacza po prostu czyjes "widzimisie"....
    Sęk w tym, że nie wydano dotychczas rozporządzenia jak w takich
    przypadkach postępować (kto składa wniosek, jakie czyny wchodzą w
    rachubę, kto rozpatruje odwołanie od decyzji itd). Pozostaje jedynie
    ustawowa możliwość, choć w praktyce jest to kolejny 'martwy przepis'.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-03-15 12:24:44
    Od: "Zarth" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    > Pozostaje jedynie
    > ustawowa możliwość, choć w praktyce jest to kolejny 'martwy przepis'.
    >
    > Artur Golański

    czyli defacto niewieli mi moze zrobic poza postraszeniem? To by bylo w sumie
    logiczne, bo jakos nie moge sobie wyobrazic skargi tego kolesia: "Wiecie, bo
    tu taki jeden gosc w takim to a takim samochodzie to jezdzi jak wariat.
    Wyslijcie go na egzamin." Chociaz z drugiej stromy moje slowo przeciwko
    jego... zobaczymy jak to bedzie...

    pozdro
    Zarth

  • 7. Data: 2004-03-15 14:36:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Zarth" <z...@p...onet.pl> napisał:

    >jzobaczymy jak to bedzie...
    Nic nie będzie :-) Zwłaszcza, że jak piszesz: "nie sprawdzil prawa

  • 8. Data: 2004-03-16 10:42:41
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Było poprosić pana policjana o numer legitymacji służbowej.

    I co dalej?

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-03-16 11:19:08
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > I co dalej?
    >
    > Pozdr
    > Leszek

    No w sumie nic, ale kiedyć miałem podobną sytuację tez policjant w cywilu
    czepił sie że mu wyjechałem choć była to jego wina (wymusił pierwszeństwo) i
    cos tam sie odgrażał że jest z policji, a jak go porosiłem że chce zobaczyć
    jego legitymacje służbową to mi machną przed nosem tak że nic nie zobaczyłem
    a jak poprosiłem go że chciałbym sobie spisac jego imię i nazwisko oraz
    numer służbowy to jakoś dziwnie coś tam jeszcze burkną i zmył się.
    Wiec tak mi sie przypomniało z tym numerem służbowym.

    Pozdr
    galis

  • 10. Data: 2004-03-16 20:12:28
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Galis napisał:

    > a jak poprosiłem go że chciałbym sobie spisac jego imię i nazwisko oraz
    > numer służbowy to jakoś dziwnie coś tam jeszcze burkną i zmył się.

    Tak to dziala , mialem to samo :)

    Pozdr