  • 51. Data: 2012-11-22 15:26:00
    Temat: Re: Skarbówka, dzieci a fikcja doręczenia
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 14:53:58 UTC+1 użytkownik jureq napisał:
    > Dlatego właśnie uważam, że proste zniesienie obowiązku meldunkowego jest
    >
    > błędem. Należałoby zastąpić go obowiązkiem zgłaszania "urzędowego adresu
    >
    > dla doręczeń"
    To byłoby najlepsze ale znając zycie musiałbys adres zgłaszac w kilkunastu
    instytucjach. Zgłosiłbyś w ZUS to US by nie wiedział itp.
    Ja bodajże do 1990 roku mieszkałem w 1 miejscu, od 1990 do 2001 w drugim, od 2001 do
    2008 w trzecim od 2008 do dzisiaj w czwartym. Czyli raczej stabilnie.Zawsze po
    przeprowdzce informowałem zakłąd pracy, ZUS, uzrząd skarbowy i meldowałem sie w nowym
    miejscu.
    POomimo tego taki ZUs np potrafił mi jeszcze w zeszłuym roku wysłac jakiś kapitał
    poczatkowy czy cos w tym stylu na adres pod którym mieszkałem do 1990 roku. Wysyłka
    na adres z lat 1990-2001 tez się ZUSowi zdaża. A żeby było smieszniej wczesniej
    dostałem pismo z ZUS na własciwy adres. Więc ZUS ma mni9e w conajmniej 3 bazach rózne
    moje adresy. US tylko raz wysłał korespondencję na zły adres.
    Fotka z straży miejskiej tez przyszła w zeszłym roku na adres pod którym nie mieszkam
    od 2008 roku. Mieszka tam mój teściu i podał listonoszowi "adresat nieznany" i
    mandatu uniknełem pewnie.

  • 52. Data: 2012-11-23 11:14:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Nov 2012, Kris wrote:

    > To byłoby najlepsze ale znając zycie musiałbys adres zgłaszac w kilkunastu
    instytucjach.

    Ale jureq nie o życiu i wprowadzania wynalazków kategorii "jednego
    okienka" (przypomnę - prowadzący DG przy tej okazji przekonali się
    boleśnie, że nie da się już metodą poświęcenia jednego dnia załatwić
    SZYBKO pozgłaszania kilku zmian, bo to panie musi do jednego okienka,
    a potem za kilka dni będzie i gdzie indziej, a że kontrahent chce
    dziś to trudno, nie wystartujesz pan w przetargu i tyle).

    On o takim prymitywnym, zwyczajnym rozwiązaniu które by działało ;)

    Ale to by chyba trzeba do Konstutucji wpisać i obwarować zakazem
    uchylania ustawą oraz nieważnością wszelkich roszczeń cywilnych,
    administracyjnych i karnych nakładanych z pomijaniem mechanizmu
    "centralnego adresu do spraw doręczń".

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2012-11-26 20:14:34
    Temat: Re: Skarbówka, dzieci a fikcja dor?czenia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Dlatego właśnie uważam, że proste zniesienie obowiązku meldunkowego jest
    > błędem. Należałoby zastąpić go obowiązkiem zgłaszania "urzędowego adresu
    > dla doręczeń"

    1. To by musiał być adres unijny a nie tylko polski. I na dodatek mobilny.
    2. Większość postępowań można spokojnie zawiesić więc i doręczenie nie jest
    konieczne. Tylko wygoda sądu powoduje, że doręcza choćby nie dało się.