  • 1. Data: 2003-12-04 19:19:12
    Temat: Skąd pracodwca może to wiedzieć...?
    Od: "Kalisto" <k...@p...fm>

    Proszę o pomoc w następującej kwestii.
    Skąd mój przyszły pracodawca może się dowiedzieć o tym czy w ogóle i gdzie
    wcześniej pracowałem. Jego warunkiem na rozmowie wstępnej było nie związanie
    żadną umową o pracę z innym pracodawcą, a ja jestem właśnie na okresie
    próbnym w innym zakładzie pracy i nie podpisałem jeszcze stałej umowy o
    pracę, choć już tam pracuję od tygodnia, zrobiłem badania lekarsie,
    wypełniłem kilka papierów w kadrach. Gdy jednak tak się stanie, jak i gdzie
    w ogóle może to sprawdzić? Chcę być w porządku i nie chce nikogo oszukać
    więc odwlekam podpisanie umowy z 1-szym pracodawcą, ale pytanie jest czyto
    teortetyczne, nie chciałbym być później postawiony w niezręcznej sytuacji.
    Jak w ogóle rozwiązać tą sytuację od strony formalnej z 1-szym pracodawcą w
    sytuacji gdy dostanę pracę w dużo lepszej dla mnie firmie? Będę wdzięzcny za
    wszelkie rady nt teorii i praktyki w takich sytuacjach.

  • 2. Data: 2003-12-05 07:43:18
    Temat: Re: Skąd pracodwca może to wiedzieć...?
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    za
    > wszelkie rady nt teorii i praktyki w takich sytuacjach.

    Wypowiedz umowę u pierwszego.
    Pewnie okres próbny wynosi 3 miesiące, dlatego okres wypowiedzenia 2
    tygodnie.
    Jeżeli pierwszy pójdzie Ci na rękę możecie rozwiązać umowę w tyrybie
    natychmiastowym za porozumieniem stron.

    BroneK

  • 3. Data: 2003-12-05 08:43:13
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Kalisto napisał:
    > Proszę o pomoc w następującej kwestii.
    > Skąd mój przyszły pracodawca może się dowiedzieć o tym czy w ogóle i gdzie
    > wcześniej pracowałem.

    ze świadectwa pracy

    > Jego warunkiem na rozmowie wstępnej było nie związanie
    > żadną umową o pracę z innym pracodawcą,

    jeśli nie masz zakazu konkurencji w umowie, ew. wykonywanie jednej pracy
    jakoś mogłoby działac na niekorzyść pracodawcy, to on nie ma prawa
    zabraniać Ci innej pracy, imho.