  • 1. Data: 2005-10-04 18:32:42
    Temat: Siąsiadka i woda ....pomocy....
    Od: "jcm2000" <p...@o...pl>

    Wodociąg jest na działce sąsiadki 1m od granicy mojej działki ale siąsiadka
    nie zgadza się na wykonanie przyłącza .......gmina mówi że nic nie może
    zrobić ... czy jest jakiś przepis który zmusiłby sąsiadkę do zmiany decyzji
    ?????

  • 2. Data: 2005-10-04 19:12:21
    Temat: Re: Siąsiadka i woda ....pomocy....
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 paź o godzinie 20:32, na pl.soc.prawo, jcm2000 napisał(a):

> [...]
    > zrobić ... czy jest jakiś przepis który zmusiłby sąsiadkę do zmiany decyzji

    A czy przypadkiem przyłącza nie wykonuje RPWiK?
    To ich zmartwienie - uzyskanie zgody na wejście w prywatny teren.
    Ze względu iż jest to usługa powszechna - RPWiK musi "Cię podłączyć" w
    określonym czasie od złożenia przez Ciebie wniosku czy też poniesienia
    opłaty przyłączeniowej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2005-10-04 20:33:35
    Od: "jcm2000" <p...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedz jutro zadzwonię do RPWiK .
    W Gminie mówią mi że mogą oddać mi pieniądze które wpłaciłem na wodociąg ale
    nie mogą zmusić sąsiadki do zgody na przekop ok 1m na terenie jej działki
    ...dobre sobie.....prawda ......

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-10-05 08:08:12
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 paź o godzinie 22:33, na pl.soc.prawo, jcm2000 napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedz jutro zadzwonię do RPWiK .
    > W Gminie mówią mi że mogą oddać mi pieniądze które wpłaciłem na wodociąg

    Nie wycofuj wniosku o przyłączenie do sieci wodociągowej!
    No chyba że nie potrzebujesz sieci - a co ze ściekami?

    > ale nie mogą zmusić sąsiadki do zgody na przekop ok 1m na terenie jej działki

    No cóż - Twoja sąsiadka ma pełne prawo do dysyponowania swoja własnością -
    prawda? Czy Ty byłbyś zadowolony gdyby Ci np. ktoś na ścianie budynku
    powiesił bez Twojej wiedzy i zgody np. kable, przewody, tudzież rury?

    > ...dobre sobie.....prawda ......

    Dobre - dla właściciela nieruchomości - teraz nareszcie ludzie dostrzegają
    to że przez wieeele lat monopoliści typu RPWiK, ZE, telekomunikacja,
    gazownictwo itp itd bez wniku korzystało i korzysta nadal z części
    ułamkowej ich nieruchomości, a każdemu swojemu klientowi naliczają np.
    opłatę za przesył - a sami nie płacą, nie płacili za korzystanie z
    nieruchomości.

    W Twoim przypadku - RPWiK będzie zmuszone np. przebudować kanalizację w
    taki sposób by zapewnić Ci dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.
    Ale sądzę żę argument finansowy przedstawiony przez RPWiK Twojej sąsiadce
    wieeele by rozwiązał i był na pewno tańszy niż przebudowa infrastruktury.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany