  • 1. Data: 2002-08-19 15:50:42
    Temat: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
    Od: d...@p...onet.pl

    Szanowni grupowicze,
    oddałem do naprawy urządzenie Panasonica z paroma uszkodzeniami. Jednym z nich
    było uszkodzenie polegające na pęknięciu (nie urwaniu czy wyłamaniu) klapki
    zamykającej baterie. Na dzień dobry serwisant zarzucił mi złe zamykanie
    baterii, co jest bzdurą. Uważam, że usterka wynika z błędu przy montażu lub
    wady materiału.
    Zakładam (jestem pewien na 99%), że Panasonic Polska Sp. z o.o. powtórzy słowa
    serwisanta i odmówi wykonania naprawy w ramach gwarancji. Czy po 14 dniach nie
    zgadzając się z werdyktem Panasonica mam przyjąć sprzęt ot siup, czy też
    zażądać od Serwisu opinii rzeczoznawcy. Czy może zapłącić za naprawę i z
    powództwa cywilnego opodać Panasonic Polska sp. z o.o. o zwrot kosztów i zadość
    uczynienie za stracone nerwy? A może napisać do centrali w Japoni?
    Skąd moje obawy? Ano stąd, że jestem maluczkim, których serwisy olewają.

  • 2. Data: 2002-08-19 19:50:33
    Temat: Re: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On 19 Aug 2002 17:50:42 +0200, d...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >wady materia?u.
    >Zak?adam (jestem pewien na 99%), ?e Panasonic Polska Sp. z o.o. powtórzy s?owa
    >serwisanta i odmówi wykonania naprawy w ramach gwarancji. Czy po 14 dniach nie
    >zgadzaj?c si? z werdyktem Panasonica mam przyj?? sprz?t ot siup, czy te?
    >za??da? od Serwisu opinii rzeczoznawcy. Czy mo?e zap??ci? za napraw? i z
    >powództwa cywilnego opoda? Panasonic Polska sp. z o.o. o zwrot kosztów i zado??
    >uczynienie za stracone nerwy? A mo?e napisa? do centrali w Japoni?
    >Sk?d moje obawy? Ano st?d, ?e jestem maluczkim, których serwisy olewaj?.

    Przede wszystkim masz prawo zadac szczegolowej _pisemnej_ odpowiedzi,
    ktora jest dla ciebie podstawa dalszego dochodzenia swoich praw.

  • 3. Data: 2002-08-19 20:32:06
    Od: d...@p...onet.pl

    > Przede wszystkim masz prawo zadac szczegolowej _pisemnej_ odpowiedzi,
    > ktora jest dla ciebie podstawa dalszego dochodzenia swoich praw.

    Czy odebrać nienaprawiony sprzęt i zarządać na piśmie pisemnego wyjaśnienia?
    Czy też nie odbierać i postapić jak wyżej?
    Czy mogę, przy nie uznaniu żądania naprawy na koszt gwaranta, dokonać naprawy
    na koszt własny w serwisie Panasonic i zachowując wadliwy element dalej
    dochodzić swoich praw (żądanie zwrotu poniesionych kosztów poprzez np. sąd
    konsumencki lub powszechny?)
    Za podpowiedzi dziękuję.

  • 4. Data: 2002-08-19 21:32:13
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On 19 Aug 2002 22:32:06 +0200, d...@p...onet.pl wrote:

    >Czy odebra? nienaprawiony sprz?t i zarz?da? na pi?mie pisemnego wyja?nienia?

    Ja tak robie. Oczywiscie lepiej jest swoje zadania tez wypunktowac na
    pismie aby serwis nie mial watpliwosci jakie argumenty musi
    ,,zbijac''. Lepiej jest tez korzystac z rekojmi, chyba ze gwarancja ma
    powyzej 12 miesiecy.

    >Czy mog?, przy nie uznaniu ??dania naprawy na koszt gwaranta, dokona? naprawy
    >na koszt w?asny w serwisie Panasonic i zachowuj?c wadliwy element dalej
    >dochodzi? swoich praw (??danie zwrotu poniesionych kosztów poprzez np. s?d
    >konsumencki lub powszechny?)

    To na pewno. Choc oczywiscie wygrana nie jest pewna. Sprawa po
    za tym sie skomplikuje. Lepiej zglosic sie z cala rzecza przes
    samodzielnymi naprawami do rzecznika konsumenta.

  • 5. Data: 2002-08-21 09:32:28
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > pismie aby serwis nie mial watpliwosci jakie argumenty musi
    > ,,zbijac''. Lepiej jest tez korzystac z rekojmi, chyba ze gwarancja ma

    Czy swoje roszczenie mam kierować do:
    a) serwisu Panasonica
    b) do Panasonic Polska Sp. z o.o. bezpośrednio
    c) do Panasonic Polska Sp. z o.o. poprzez serwis panasonica
    Za odpowiedź dziękuję.
    A swoją drogą przy negatywnej odpowiedzi od razu piszę do centrali
    Europejskiej, Centrali w Japoni, a o całą sytuację (wraz z ew. procesem) będę
    opisywał na bieżąco na forach dyskusyjnych USA i Japan dotyczących sprzętu
    Panasonica.
    W wypadku pozytywnej odpowiedzi też opiszę, ale w samych superlatywach. amoje
    uprzedzenia wynikają wyłącznie z moich doświadczeń.