  • 1. Data: 2002-08-19 20:01:47
    Temat: Czy długi się przedawniają?
    Od: "4TEL" <t...@N...plusnet.pl>

    Witam

    Mam dłużnika (osobę fizyczną) wobec którego zostało
    przeprowadzone postępowanie, tytuł, komornik.
    No i właśnie komornik mi napisał, że nie może ściągnąć
    od niego nic, gdyż osoba ta nic nie posiada (oficjalnie).

    Mam pytanie jak długo taka sytuacja może trwać?
    Jak długo dłużnik będzie musiał mi oddać i jak długo
    będą rosły odsetki? Jak takie sprawy wyglądają w praktyce?

    4TEL

    -= (GG 261248) (tel. 0605 560072) =-

  • 2. Data: 2002-08-19 20:20:16
    Temat: Re: Czy długi się przedawniają?
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "4TEL" <t...@N...plusnet.pl> naskrobał/a w news:ajris2$grn$1@news.tpi.pl:

    > Mam pytanie jak długo taka sytuacja może trwać?
    > Jak długo dłużnik będzie musiał mi oddać i jak długo
    > będą rosły odsetki?

    3 lub 10 lat, to zależy od rodzaju zobowiązania, przy czym jeśli wierzyciel
    wykonał jakieś czynności (właśnie sąd i komornik), to bieg przedawnienia
    rozpoczyna się od nowa i trwa 10 lat. Może to się przedłużyć, nigdy skrócić.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36/
    Nastały tak parszywe czasy, że nawet gangsterom ufać nie można.

  • 3. Data: 2002-08-20 08:46:26
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonał jakieś czynności (właśnie sąd i komornik), to bieg przedawnienia
    > rozpoczyna się od nowa i trwa 10 lat. Może to się przedłużyć, nigdy

    a od kiedy liczysz termin ??? od uprawmocnienia wyroku chyba...

    > Pozdrawiam
    > Krzysztof "Goomich" Ferenc

    pozdr. Rafal

  • 4. Data: 2002-08-20 10:06:58
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > wykonał jakieś czynności (właśnie sąd i komornik), to bieg przedawnienia
    > rozpoczyna się od nowa i trwa 10 lat. Może to się przedłużyć, nigdy

    A sąd lub komornika trzeba co jakiś czas popychać do działania (jeśli np.
    kończyłby się ten 10-cio letni termin) żeby wykonał jakieś czynności, czy
    powinien to robić sam?
    SOTB

  • 5. Data: 2002-08-20 16:18:01
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    "SOTB" <k...@z...pl> naskrobał/a w news:3d621419_2@news.vogel.pl:

    > A sąd lub komornika trzeba co jakiś czas popychać do działania (jeśli np.
    > kończyłby się ten 10-cio letni termin) żeby wykonał jakieś czynności, czy
    > powinien to robić sam?

    Powinien.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153 ftp://b3d:b...@2...97.45.36/
    If you don't like the news, go out and make some.