  • 1. Data: 2008-09-02 21:05:09
    Temat: Serwis inetowy a dane osobowe
    Od: r...@o...pl

    Chce otworzyc maly serwis a nie chce sie wozic z GIODO i spolka ani
    ryzykowac jakiejs wpadki przy jezdzie bez wymaganej rejestracji. W
    zwiazku z tym nurtuja mnie pewne kwestie.

    Czy rozdział 4 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczną wylacza
    koniecznosc rejestracji zbioru uzytkownikow serwisu internetowego w
    GIODO? Zalozmy ze ci uzytkownicy podaja tylko login, e-mail, a serwis
    rejestruje dodatkowo IP. Czyli sa to dane z art 18.1 i 18.5 UoSUDE.

    Pytanie poboczne - wg FAQ na stronach GIODO IP jest co do zasady dana
    osobowa, a mail co do zasady taka dana nie jest. Gdybym wiec w
    rekordach userow przechowywal tylko maile, hasla, i dwa albo trzy
    czlony IP, to wychodzi mi ze nie bylyby to dane osobowe i droga wolna
    piekla nie ma. A co zrobic gdy ktorys mail jednak taka dana osobowa
    bedzie? Czy baza skladajaca sie ze 100 rekordow z ktorych 5 zawiera
    dane osobowe, tez jest zbiorem danych podlegajacych potencjalnie
    rejestracji?

    pozdr