  • 1. Data: 2010-03-19 16:24:41
    Temat: Seria w plecy JEST obroną konieczną
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Seria w plecy JEST obroną konieczną, jak stwierdził sąd,
    uniewinniając policjanta strzelającego do uciekającego motocyklisty.
    Bo motocyklista *mógł* zawrócić i staranować policjanta.
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Policja-postr
    zelila-ich-syna,wid,12092985,wiadomosc.html

    Fajnie. Będzie teraz można bezkarnie strzelać w plecy uciekających
    bandytów, włamywaczy, itp.

    To, że policjant strzelający z pistoletu maszynowego glauberyt
    przeszedł szkolenie 8 lat prędzej i nie odbywał dodatkowych strzelań
    z niego, to już normalka. Raczej powszechne niż normalne. Co
    prawdopodobnie nie miało i tak wpływu na wynik tej feralnej serii. W
    sumie to też nie wiadomo z notatki, czy była to seria. Zresztą to
    chyba nieistotne dla treści wyroku sądowego.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2010-03-19 17:19:27
    Temat: Re: Seria w plecy JEST obroną konieczną
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zbynek Ltd. w <news:ho08gt$dn4$1@news.onet.pl>:

> [...]
    zelila-ich-syna,wid,12092985,wiadomosc.html

    > Fajnie. Będzie teraz można bezkarnie strzelać w plecy uciekających

    Taaa... albo nie rzoumiesz co czytasz, albo nie chcesz zrozumieć i
    manipulujesz":

    "Do strzelaniny doszło w lipcu 2006 r., gdy policja ustawiła blokady na
    drogach, aby zatrzymać sprawców napadu na hurtownię wędlin w Kraśniku.
    Grożąc użyciem broni napastnicy ukradli 15 tys. zł i uciekli na motocyklu. W
    Chodlu jadący motocyklem Marcin K. nie zatrzymał się na wezwanie
    policjantów. Policjanci ruszyli w pościg. Motocyklista zawrócił, ominął
    radiowóz i jechał w kierunku blokady, gdzie został jeden policjant. Ten znów
    dawał mu znak do zatrzymania, ale motocyklista nie zatrzymał się. 21-latek
    omal go nie rozjechał. Policjant użył broni, oddał 10 strzałów, w tym trzy
    ostrzegawcze."

    > To, że policjant strzelający z pistoletu maszynowego glauberyt
    > przeszedł szkolenie 8 lat prędzej i nie odbywał dodatkowych strzelań
    > z niego, to już normalka.

    No patrz, znowu czujnie nie zacytowałeś "Oddał 10 strzałów - sąd okręgowy
    uznał, że tylko ostatni, który spowodował śmierć motocyklisty, był oddany
    nieprawidłowo."

    > Zresztą to
    > chyba nieistotne dla treści wyroku sądowego.

    Czyli napisałeś, żeby napisać i pomanipulować.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-19 17:41:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in
    > Seria w plecy JEST obroną konieczną, jak >stwierdził sąd,
    > uniewinniając policjanta strzelającego do uciekającego motocyklisty.
    > Bo motocyklista *mógł* zawrócić i staranować >policjanta.

    Nie wiem jak to wyglądało, ale jeśli akcja działa się szybko i na małej
    przestrzeni, a motocyklista już raz zawrócił i "uciekał, wracał, najeżdżał"
    to może to uzasadniać takie rozstrzygnięcie sądu. Jeśli faktycznie tak było,
    to mniejsze ma znaczenie, w którym kierunku jechał akurat w chwili oddania
    strzału motocyklista.
    Po drugie, zgodnie z art. 17 Ustawy o Policji, do kogoś kto jest
    podejrzewany o dokonanie napadu z bronią, można strzeleć, nawety gdy "tylko"
    ucieka.
    Moim zdaniem powołanie się na ten przepis oraz uzasadniony błąd co do
    okoliczności czynu (w końcu przy takim zachowaniu i zbieżności okoliczności,
    mógł go pomylić z bandytą) by wystarczyły.
    W końcu do śmierci w ogromnej większości przyczyniło się jego własne
    zachowanie, a nie kwestie techniczne, błędy policjantów itp.

  • 4. Data: 2010-03-19 18:20:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ho08gt$dn4$...@n...onet.pl...
    > Seria w plecy JEST obroną konieczną, jak stwierdził sąd,
    > uniewinniając policjanta strzelającego do uciekającego motocyklisty.

    Bardzo dobrze, że strzelał. Nawet nie jest żal, że zastrzelił.

  • 5. Data: 2010-03-19 18:48:55
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sumie to też nie wiadomo z notatki, czy była to seria. Zresztą to
    > chyba nieistotne dla treści wyroku sądowego.

    jezeli ktos decyduje sie na forsowanie policyjnych blokad to musi sie
    liczyc z konsekwencjami

  • 6. Data: 2010-03-19 20:07:33
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > Po drugie, zgodnie z art. 17 Ustawy o Policji, do kogoś kto jest
    > podejrzewany o dokonanie napadu z bronią, można strzeleć, nawety gdy

    pytanie kluczowe czy po to by zabic czy po to by doprowadzic zatrzymania.

    > Moim zdaniem powołanie się na ten przepis oraz uzasadniony błąd co do
    > okoliczności czynu (w końcu przy takim zachowaniu i zbieżności
    > okoliczności, mógł go pomylić z bandytą) by wystarczyły.

    jw

  • 7. Data: 2010-03-19 21:52:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ho08gt$dn4$1@news.onet.pl...

> [...]
    zelila-ich-syna,wid,12092985,wiadomosc.html

    > Fajnie. Będzie teraz można bezkarnie strzelać w plecy uciekających

    Bo moim zdaniem sąd to dość nieszczęsliwie ujął. Przyjęcie koncepcji
    "obrony koneicznej" w sytuacji strzelania w plecy uciekajacego jest
    kontrowersyjne. Moim zdaniem policjant miał prawo strzelać, ale w oparciu o
    przepisy ustawy o Policji.

> [...]
    > sumie to też nie wiadomo z notatki, czy była to seria. Zresztą to
    > chyba nieistotne dla treści wyroku sądowego.

    Skoro 7 raz z rzędu trafił do jadącego motocyklisty, to widać był dobrze
    wyszkolony strzelecko.

  • 8. Data: 2010-03-19 22:02:47
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > "obrony koneicznej" w sytuacji strzelania w plecy uciekajacego jest
    > kontrowersyjne. Moim zdaniem policjant miał prawo strzelać, ale w oparciu

    'sranie w banie' ustawa pozwala strzelac, tylko pyhtanie w jakim celu, by
    ujacsprawce
    (czyli strzaly maja ku temu zmierzac) czy po to by zabic (pozwolenie nawyrok
    smierci ) ?
    Strzelani ew plecy czy bezposrednio (odnosac sie do innych przypadkow)
    bezposrednio w kirowowce
    jest oczywstym usilowaniem zabicia tej osoby . i pytanie czy ustawa pozwala
    na zabicie w celu zabicia osoby ktora popelnila przestepstwo
    czy nie ?

  • 9. Data: 2010-03-19 22:18:25
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 18:19:27 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > No patrz, znowu czujnie nie zacytowałeś "Oddał 10 strzałów - sąd okręgowy
    > uznał, że tylko ostatni, który spowodował śmierć motocyklisty, był oddany
    > nieprawidłowo."

    ROTFL :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 10. Data: 2010-03-19 22:19:39
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 18:48:55 -0000, tg napisał(a):

    > jezeli ktos decyduje sie na forsowanie policyjnych blokad to musi sie
    > liczyc z konsekwencjami

    A jakie przepisy dopuszczaja zabijanie forsujacego blokade?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)