  • 11. Data: 2004-12-14 20:06:50
    Temat: Re: ja podejrzewam ze sie przedawnilo ale
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > A to zabronione?
    > Bo wiele rzeczy można powiedzieć o firmach windykacyjnych, ale stawiania
    > im zarzutu że domagają się zapłaty przedawnionego roszczenia nie mogę
    > zrozumieć.

    Jeśli przyślą wezwanie raz, to nie. Ale jeśli ciągle nachodzą i nękają,
    mimo że zainteresowany poinformował, że roszczenie jest przedawnione
    (lub wręcz nienależne) to - w zależności od intensywności nękania -
    można to pod różne przepisy próbować podciągnąć.

  • 12. Data: 2004-12-15 04:09:06
    Temat: dzieki za odpowiedzi- ostatnie pytanie
    Od: "jarek" <e...@o...pl>

    1. Użytkownika Kam napisał: "żadnego sądu nie będzie..." - Czy to z powodu
    przedawnienia czy z powodu innych przyczyn ? Bo ja slyszalem ze sad w ogole
    nie zajmuje się sprawa przedawnienia- zasadza wyrok na podstawie
    niezaplaconej faktury i dopiero ja odwołujac sie od jego decyzji moge
    powolac sie na przedawnienie sprawy. Czy tak wyglada praktyka postepowania w
    Polsce ?

  • 13. Data: 2004-12-15 09:45:22
    Temat: Re: Ściga mnie KRUK za nieuzasadnione długi
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > nie odezwał. Dwa tygodnie temu czyli koniec listopada 2004r firma KRUK
    > przysłała mi listem zwykłym, że przejęła od NOM-u moje długi i jeśli

    KRUK od czasu do czasu i do mnie dzwoni. Nie maja danych dluznika, wiec
    sprawdzaja w ksiazkach telefonicznych i innych zrodlach, a na moje
    nieszczescie jest gosc, ktory tak samo sie jak ja nazywa i mieszka na tej
    samej ulicy (nie znam niestety dokladnego adresu, ani jego samego). Zadzwon
    do KRUKa i sprawdz to.
    --
    Olleo

  • 14. Data: 2004-12-15 10:35:09
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    > A to zabronione?
    > Bo wiele rzeczy można powiedzieć o firmach windykacyjnych, ale stawiania
    > im zarzutu że domagają się zapłaty przedawnionego roszczenia nie mogę
    > zrozumieć.

    z tego zyją, że się kotś przestraszy sądu i zapłaci.
    totalnie olać, nie mają prawa na takiej zasadzie dochodzić roszczeń.

    ja kiedyś dostałęm od nich ( w piątym czy szóstym liście) wstępnie
    wypełniony druk pozwu w postępowaniu uproszczonym, gdzie Kruk
    występował jako powód. no kupa śmiechu.
    a chodziło o przedawnione już roszczenia z tytułu rozliczeń z NN.

    macso

  • 15. Data: 2004-12-17 20:08:09
    Od: Cartman <c...@o...pl>

    Tez dostaje listy z Kruka ostatnio. Dzis przyszedl nawet list z
    wyznaczeniem terminu wizyty ichniego windykatora czy jak tam sie on
    nazywa - wybrali sobie dzien przed i dzien po swietach - przejmowac sie tym?

    Dzwonilem do nich (wiem, glupota) dowiedziec sie na jakiej podstawie
    zadaja tych pieniedzy, to gosc jak nakrecony odpowiadal ze ich
    upowaznieniem jest to wezwanie ktore mi wysylaja. Jak powiedzialem ze to
    zadne upowaznienie to sie bezczelnie rozlaczyl.

    Dzwonilem tez do NOMu. Zobaczyc moje bilingi nie mam szans, bo sporo
    czasu minelo, wiec nie mam jak sprawdzic, kiedy i gdzie faktycznie
    dzwonilem :(
    Jak przyszla f-ra z NOMu to tez takiej mozliwosci nie mialem, bo
    przyszla po kilkunastu miesiacach, a bilingi trzyma sie tylko 12
    miesiecy. Wiec skad pewnosc ze dobrze naliczyli??
    Pytalem tez na jakiej podstawie sa w posiadaniu moich danych osobowych,
    to powolali sie na art.23 ust.1 p.3 i 5 - czytalem i szczerze to nie
    rozumiem czy TPSA miala czy nie miala prawo moje dane przekazac.

    No i najwazniejsze to regulamin. Kiedy korzystalem z NOM (2001),
    obowiazywal regulamin w ktorym mowa byla o rozliczaniu sie przez
    lokalnego operatora. Wybierajac prefiks 1044 akceptowalem ten regulamin.
    Nie przypominam sobie, abym zaakcetowal obecny regulamin a to wlasnie na
    podstawie tego nowego wystawiaja faktury.
    Jako uzytkownika a nie abonenta obowiazuje mnie chyba tylko regulamin
    ktory zaakceptowalem korzystajac z ich uslugi czyli obowiazujacy w dniu
    uslugi. Co mnie obchodzi ze pozniej go zmienili. Mam racje?

  • 16. Data: 2004-12-17 22:51:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cartman wrote:
> [...]
    > wyznaczeniem terminu wizyty ichniego windykatora czy jak tam sie on
    > nazywa - wybrali sobie dzien przed i dzien po swietach - przejmowac sie

    Gdyby przyszli i na proste 'do widzenia' nie zareagowali - wzywaj
    policję, że jakiś bandzior się dobija do drzwi i domaga się pieniędzy.

    [ciach]

    > No i najwazniejsze to regulamin. Kiedy korzystalem z NOM (2001),

    Najważniejszy to jest rok - fakturki się przedawniają po dwóch latach.

> [...]
    > Nie przypominam sobie, abym zaakcetowal obecny regulamin a to wlasnie na
    > podstawie tego nowego wystawiaja faktury.

    To też prawda.

    > Jako uzytkownika a nie abonenta obowiazuje mnie chyba tylko regulamin
    > ktory zaakceptowalem korzystajac z ich uslugi czyli obowiazujacy w dniu
    > uslugi. Co mnie obchodzi ze pozniej go zmienili. Mam racje?

    Masz, ale jest to nieistotne - najprościej podnieść sprawę przedawnienia
    należności i spuścić ich na drzewo.

  • 17. Data: 2004-12-19 13:05:52
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    wiadomości news:cpnh4r$2333$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > (lub wręcz nienależne) to - w zależności od intensywności nękania -
    > można to pod różne przepisy próbować podciągnąć.

    Pytanie tylko ilu jest takich, co informują. Imo jakiś niewielki procent.
    Reszta sobie myśli: przedawonione, to niech się walą i list w kubeł albo
    nawet nie wiedzą, że jest coś takiego jak przedawnienie.

    Poza tym, co to znaczy ciągle? Czy raz na miesiąc, to ciągle? Raz na 3
    tygodnie? Na dwa? :)
    Uważam, że jeśli dłużnik poinformuje o przedawnieniu, to oczywiście jest
    nieracjonalne dalsze wzywanie go, ale nie można tego wierzycielowi zabronić,
    bo w końcu zobowiązanie przedawnione nie wygasa, tylko przekształca się w
    naturalne. A nękanie dłużnika pewnie nie raz doprowadziło do tego, że
    zapłacił przedawnione, bo już chciał mieć dość (a nie przyszło mu do głowy,
    żeby napisać stosowne oświadczenie).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2004-12-19 13:06:51
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > z tego zyją, że się kotś przestraszy sądu i zapłaci.
    > totalnie olać, nie mają prawa na takiej zasadzie dochodzić roszczeń.

    A któreż to prawo im tego zabrania? :-o

> [...]
    > występował jako powód. no kupa śmiechu.
    > a chodziło o przedawnione już roszczenia z tytułu rozliczeń z NN.

    A co w tym dziwnego? Mogli przecież nabyć tę wierzytelność.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-12-19 13:08:46
    Temat: Re: dzieki za odpowiedzi- ostatnie pytanie
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "jarek" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niezaplaconej faktury i dopiero ja odwołujac sie od jego decyzji moge
    > powolac sie na przedawnienie sprawy. Czy tak wyglada praktyka postepowania

    Dokładnie tak i jest to, oczywiście, zupełnie racjonalne. Bo skąd niby sąd
    miałby wiedzieć, czy Ty chcesz zapłacić czy nie chcesz? Zobowiązanie
    istnieje, więc musisz się wypowiedzieć czy korzystasz z zarzutu potrącenia
    czy nie. W końcu podstawową zasadą procesu cywilnego jest jego
    kontradyktoryjność.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2004-12-20 10:35:51
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński"

    > A co w tym dziwnego? Mogli przecież nabyć tę wierzytelność.

    to chyba powinienem być poinformowanyprzez zbywcę , prawda??
    a takie handlowanie danymi osobowymi to niby OK jest ??

    macso