  • 11. Data: 2007-04-17 22:11:54
    Temat: Re: Ściąganie plików bez kary - artykul w GP
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 17-04-2007 o 23:54:45 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > Ale mówimy o ściąganiu z Internetu, od obcej osoby. Tu raczej tych
    > wątpliwości za dużo nie ma.

    Jak nie, jak tak :) Odsylam do lektury dzisiejszych postow animki.
    Przykladowo: http://biznes.onet.pl/5,1405005,prasa.html (na dole)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-04-17 22:20:34
    Od: p...@g...com

    On 17 Kwi, 09:37, "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote:
    > Blad w rozumowaniu. Mozna "zasysac" i przy tym nie udostepniac.

    Nie ma błędu - owszem można zasysać z zerowym UL, jednak z ideą p2p ma
    to wtedy niewiele wspólnego
    Mało jaki klient ma możliwość wyzerowania UL i przeważnie jakiś UL
    trzeba wykonać. W sieci ed2k oficjalnie nie ma takiej możliwości, a
    korzystając z leecherskiego moda można narazić się marny DL, ew. bana,
    z torrentami to już różnie bywa (vide uTorrent vs. Azuerus), a
    BareShare/Sharreza wołaja o pomstę.

  • 13. Data: 2007-04-17 22:32:15
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-04-2007 o 00:20:34 <p...@g...com> napisał(a):

    > Nie ma błędu - owszem można zasysać z zerowym UL, jednak z ideą p2p ma
    > to wtedy niewiele wspólnego

    Czemu? P2P nie wymusza uploadu. To tylko forma przesylania plikow, tak w
    uproszczeniu mowiac.

    > Mało jaki klient ma możliwość wyzerowania UL i przeważnie jakiś UL
    > trzeba wykonać. W sieci ed2k oficjalnie nie ma takiej możliwości, a
    > korzystając z leecherskiego moda można narazić się marny DL, ew. bana,

    eMule flux. Duzy download, zerowy upload. Chyba, ze 500kB/s to marny DL :)

    > z torrentami to już różnie bywa (vide uTorrent vs. Azuerus), a
    > BareShare/Sharreza wołaja o pomstę.

    torrenty omijam bo to prawie zawsze ma u mnie zerowy download.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 14. Data: 2007-04-17 22:34:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.04.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > Jak nie, jak tak :) Odsylam do lektury dzisiejszych postow animki.
    > Przykladowo: http://biznes.onet.pl/5,1405005,prasa.html (na dole)

    No może faktycznie są :) Zresztą w tym konkretnym przypadku, tak jak
    zwykle zgadzam się Waglowskim tak tu mam spore wątpliwości:
    1) gdzie tu jest stosunek towarzyski?
    2) gdzie zezwolenie na kopiowanie czegokolwiek?

    MZ ww. odczytuje treść przepisu w sposób dosłowny, ale tylko w zakresie
    dotyczącym rozpowszechniania, resztę traktuje wysoce interpretacyjnie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-04-19 14:49:31
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Co to takiego ?
    JaC

  • 16. Data: 2007-04-19 15:12:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    666 napisał(a):
    > Co to takiego ?

    przerobiony klient emule. Ktos sciagnal zrodla (legalnie), dorobil
    funkcje blokady udostepniania, skompilowal i wypuscic w swiat :)

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 17. Data: 2007-04-19 15:41:04
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Bywa.
    Ale jesli wszyscy będą tylko ściągac, to kto będzie wysyłał?

    BTW czy kawałek (scinek) utworu jest utworem?
    Kawałek nie do odtworzenia samodzielnie?
    Skoro można kupić bloczki z przemielonych banknotów, skoro paski z niszczarki same w
    sobie nie są pewnie dokumentem, to
    czy utworem jest kilka jego bitów, przemielonych?
    Czy utworem jest jedna nutka?
    Jedna litera?
    Jeden bajt?
    JaC

  • 18. Data: 2007-04-19 18:41:58
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-04-2007 o 17:41:04 666 <j...@w...eu> napisał(a):

    > Ale jesli wszyscy będą tylko ściągac, to kto będzie wysyłał?
    Ci, ktorzy maja "lepiej" skonstruowane prawo autorskie :)

> [...]
    > niszczarki same w sobie nie są pewnie dokumentem, to
    > czy utworem jest kilka jego bitów, przemielonych?

    Zdania sa podzielone. Teoretycznie - nawet jeden bit. Ale to oczywiscie
    przegiecie :) W praktyce - kazdy rozpoznawalny fragment utworu. Tak jak
    np. fragment klatki z filmu Shrek z geba ogra :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 19. Data: 2007-04-19 19:54:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Ci, ktorzy maja "lepiej" skonstruowane prawo autorskie :)

    > Zdania sa podzielone. Teoretycznie - nawet jeden bit.

    Nie prawda. Utworem jest tylko 'każdy przejaw działalności twórczej
    o indywidualnym charakterze'.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 20. Data: 2007-04-19 20:44:43
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Nie prawda. Utworem jest tylko 'każdy przejaw działalności twórczej
    > o indywidualnym charakterze'.

    na cwaniakow jest jeszxze cos takiego jak 'usilowanie'

    :-)