  • 1. Data: 2019-10-22 19:50:53
    Temat: Samoobrona konieczna
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.rmf24.pl/fakty/polska/news-poznan-zlicytowano-je
    j-mieszkanie-nowy-wlasciciel-wyrzucil-j,nId,3291092

  • 2. Data: 2019-10-22 20:45:32
    Temat: Re: Samoobrona konieczna
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 19:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > www.rmf24.pl/fakty/polska/news-poznan-zlicytowano-je
    j-mieszkanie-nowy-wlasciciel-wyrzucil-j,nId,3291092

    Sprawa ma kilka aspektów :-) Pierwszy unaoczniający niedowład
    mechanizmów komorniczych. Nikt się nie zastanawia nad tym, że ten
    nabywca również może nie mieć gdzie spać. Że już trzy razy komornik
    próbował i nie dało się. No i w końcu właściciel popadł w rozpacz i
    zrobił to, co zrobił. Przy okazji takie relacje zniechęcają
    potencjalnych nabywców mienia od komornika i tym samym działają na
    szkodę zbiorowego interesu dłużników.

    Drugi aspekt, to odnoszę wrażenie, że autor domagałby się bardziej
    dynamicznych działań od tych posterunkowych, co tam przyjechali.
    Komornik przez kilka miesięcy tego nie mógł rozkminić, sąd i prokuratura
    też, ale patrol interwencyjny miał na miejscu rozsądzić w kilka minut,
    kto tu ma rację.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2019-10-22 20:58:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 19:50, ąćęłńóśźż pisze:
    > www.rmf24.pl/fakty/polska/news-poznan-zlicytowano-je
    j-mieszkanie-nowy-wlasciciel-wyrzucil-j,nId,3291092

    handel żywym towarem w Pyrowicach ?:)

    "Wielkopolskiego Stowarzyszenia Lokatorów i pełnomocniczka prezydenta
    Poznania ds. lokatorskich.

    Pani Magda mieszka w lokalu, który formalnie należał do jej matki. Po
    tym, gdy rodzice kobiety popadli w długi, mieszkanie zostało
    zlicytowane. Nowy właściciel kupił je wraz z lokatorami."

  • 4. Data: 2019-10-22 21:02:09
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Nikt się nie zastanawia nad tym, że ten
    > nabywca również może nie mieć gdzie spać.

    ale żeś siknął, stać go było na zakup lokalu wraz z lokatorami, ale nie
    potrafi znaleźć im lokalu zastępczego ? o tempora, o mores:)))))))))))))

  • 5. Data: 2019-10-22 21:53:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zrobił to, co zrobił. Przy okazji takie relacje zniechęcają
    > potencjalnych nabywców mienia od komornika i tym samym działają na

    Tu akurat sprawa jest z punktu widzenia prawa jasna. Lokal zastępczy
    musi zapewnić gmina, ze tym że nie musi i to problem właściciela.

    Drugie dno jest następujące - płacisz podatki i różne składki i z tego
    państwo na wobec ciebie określone obowiązki:

    1 - jak złamiesz nogę, to mają cię zawieźć do szpitala, bo przecież ze
    złamanym kulasem nie przyjdziesz.
    2- jak zajdziesz w ciążę, to nie wolno cię zwolnić.
    3 - jak masz sąsiada patusa to ma do niego przyjeźdzać policja i go
    pacyfikować.
    4 - jak lokator nie płaci, to mają go eksmitować do lokalu zapewnionego
    przez gminę

    i teraz

    1 - nie jeżdzmy,
    2 - no chyba żeby na państwowym to wtedy napiszemy ustawe ze wstecznym
    działaniem, że jednak nie
    3 - ale proszę pana co mozemy zrobić, on nam drzwi nie otworzy!
    4 - nie mamy lokalu i co nam pan zrobisz -policja pana wyprowadzi.

    To ja się pytam - na chuj mnie państwo, które za każdym razem jak coś co
    mi się jak psu buda nalezy ma mnie w dupie?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2019-10-22 22:17:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > zrobił to, co zrobił. Przy okazji takie relacje zniechęcają
    > potencjalnych nabywców mienia od komornika i tym samym działają na

    Dlaczego kłamiesz? Nie komornik tam był trzy razy, tylko właściciel.

    "
    Zapłacił 150 tys. zł, choć rynkowa wartość to 220 tys. zł. Cena była
    niższa, bo mieszkanie sprzedawano z lokatorami, a kupujący wiedział o tym.

    Nowy właściciel postanowił pozbyć się rodziny dopiero po dwóch latach.
    Ma tytuł wykonawczy, który pozwala mu na eksmisję, ale zgodnie z prawem
    musi przeprowadzić ją komornik. Mężczyzna postanowił jednak pójść na
    skróty: nie zwrócił się do komornika, tylko sam postanowił pozbyć się
    rodziny.

    Od sierpnia kilka razy próbował dostać się do mieszkania. Po raz ostatni
    - na początku października, gdy stłukł szybę na klatce schodowej.
    "

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,25333020,k
    obieta-z-dziecmi-koczowala-18-godzin-na-klatce-schod
    owej-wlasciciel.html

    Facet wiedział co kupuje, zaoszczędził 70 tysięcy kupując z lokatorami i
    zamiast przeznaczyć te pieniądze na klitkę zastępczą i komornika robi
    nielegalny wjazd na chatę. No sorry, nie współczuję mu.

    MJ

  • 7. Data: 2019-10-23 13:14:53
    Od: n...@o...pl

    w <5daf63c5$0$560$65785112@news.neostrada.pl>, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > zamiast przeznaczyć te pieniądze na klitkę zastępczą i komornika robi
    > nielegalny wjazd na chatę. No sorry, nie współczuję mu.

    Za 70 tys. nie kupi klitki.

  • 8. Data: 2019-10-23 13:43:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W wielu miastach kupi coś lepszego, niż klitka.
    BTW czy zapewniając lokal trzeba go zapewnić w tym samym mieście?

    -----

  • 9. Data: 2019-10-23 18:15:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.10.2019 o 13:14, n...@o...pl pisze:
    > w <5daf63c5$0$560$65785112@news.neostrada.pl>, Michal Jankowski

    obieta-z-dziecmi-koczowala-18-godzin-na-klatce-schod
    owej-wlasciciel.html

    > Za 70 tys. nie kupi klitki.

    Za 150 tys. kupił to mieszkanie, które chce przejąć. Połowa z tego nie
    starczy na minimalny lokal zastępczy? Wolne żarty.

    MJ

  • 10. Data: 2019-10-23 19:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
> [...]

    >Od sierpnia kilka razy próbował dostać się do mieszkania. Po raz
    >ostatni - na początku października, gdy stłukł szybę na klatce

    O jakiej szybie mowa ? Miedzy klatka a mieszkaniem ?

> [...]
    >lokatorami i zamiast przeznaczyć te pieniądze na klitkę zastępczą i
    >komornika robi nielegalny wjazd na chatę. No sorry, nie współczuję

    Ale z drugiej strony:
    -dlaczego ma placic za jakas klitke zastepcza ?

    -wlascicielowi nie wolno zamieszkac we wlasnym lokalu ? To tak w
    temacie wyprowadzenia przez policje.

    -lokatorka ma w ogole jakis "tytuł do lokalu" ? Umowe najmu z
    rodzicami chocby ? Placila cos przez te dwa lata, czy "jej sie
    nalezy", meldunek wiecznie zywy ?

    -a policja choc wylegitymowala tych samoobroncow ? Bo to zakrawa na
    uszkodzenie mienia i wlamanie ... choc moze lepiej, zeby sad tego nie
    ciagnal.

    J.