  • 1. Data: 2019-10-22 16:15:33
    Temat: Po trzech latach koniec procesu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Po trzech latach koniec procesu o blokowanie wjazdu Kaczyńskiego na Wawel

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25334622,p
    o-trzech-latach-koniec-procesu-o-blokowanie-wjazdu-k
    aczynskiego.html

    "Krakowski sąd okręgowy uniewinnił siedem osób obwinionych o zablokowanie
    wjazdu politykom PiS na Wawel.
    Policja wnosiła o grzywnę w kwocie 300 zł dla każdej z siedmiu osób,
    powołując się na artykuł 90 Kodeksu wykroczeń - mówi on o tamowaniu lub
    utrudnianiu ruchu na drodze publicznej. Sprawa dotyczy wydarzeń z 18
    grudnia 2016 roku. Grupa manifestantów protestowała wówczas pod Wawelem.
    Doszło do zablokowania wjazdu na wzgórze politykom PiS, którzy chcieli
    uczcić kolejną miesięcznicę pogrzebu Lecha i Marii Kaczyńskich. Kolumna
    pojazdów próbowała wjechać na miejsce nietypowo, bo przez Bramę Herbową.
    Manifestanci położyli się na ziemi. Interweniowała policja, która siłą
    utorowała przejazd.

    W środę, blisko po trzech latach od wydarzeń na Wawelu i po dwóch latach od
    początku procesu, Sąd Okręgowy w Krakowie uniewinnił siedmiu obwinionych.
    Uzasadniał, że uczestnicy brali udział w legalnym, spontanicznym
    zgromadzeniu, którego policja nie rozwiązała. Dodał również, że pojazdy,
    które wjeżdżały na Wawel, nie były kolumną rządową, a zbiorem pojazdów
    prywatnych.
    Dwa tygodnie wcześniej, podczas mów końcowych, obrońcy obwinionych
    wskazywali na skalę procesu. Mecenas Tomasz Banaś zwrócił uwagę, że w
    sprawie o wykroczenie odbyły się 24 rozprawy. To więcej niż w sprawie
    śmierci Ewy Tylman w Poznaniu. Dodał, że sprawa ciągnie się ponad dwa lata,
    kiedy proces norymberski udało się zamknąć w nieco ponad 10 miesięcy.
    W "Wyborczej" pisaliśmy również o kosztach procesu. Te idą w dziesiątki
    tysięcy złotych."

    To tylko pokazuje, że reforma wymiaru sprawiedliwości musi być dokończona,
    bo nie każdemu los sprzyja, jak pani poseł Pawłowicz.
    Nawet nie pytam, od kiedy na Wawel można wjeżdżać autem, bo faraonom wolno
    wszystko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-10-23 00:35:31
    Temat: Re: Po trzech latach koniec procesu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stalin, jak trzeba, to miał cierpliwość pod publiczkę.

    Kiedyś wkurzony kompletną bezczynnością sądu okręgowego przez 11 pełnych miesięcy
    złożyłem skargę o przewlekłość.
    Apelacyjny moją skargę odrzucił argumentując, że przewlekłość jest wtedy, gdy
    pomiędzy kolejnymi czynnościami upływa co najmniej
    rok.

    -----

  • 3. Data: 2019-10-23 06:25:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 00:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Apelacyjny moją skargę odrzucił argumentując, że przewlekłość jest
    > wtedy, gdy pomiędzy kolejnymi czynnościami upływa co najmniej rok.

    Mój dzieciak zaraz idzie do przedszkola. Sprawa o zwolnienie matki na
    macierzyńskim dopiero w apelacji czeka na termin w apelacji. Potem
    jakbym wygrał, to pozwany (agencja rządowa) zapowiada kasację - a co
    mają czas i z państwowych pieniędzy prawnika, im nie zależy a taki mają
    rozkaz z góry, bo władza nie może się mylić...

    --
    Shrek