  • 1. Data: 2005-07-04 11:26:54
    Temat: Prawo Autorskie
    Od: "Robert Michalak" <r...@t...pl>

    Witam,

    Ostatnio moja firma przygotowywała i drukowała dla znanej resteuracji menu.
    Chciałbym teraz na stronie internetowej umieścić zdjęcie tego menu (wraz z
    logo firmy dla której było to robione) aby zaprezentować swoją dotychczasową
    działalność przyszłym kontrahentom. Czy nie będzie to w jwkiś sposób
    niezgodne z prawem? Czy nie naraże się w ten sposób na kontakt z prawnikiem
    resteuracji?

    Robert Michalak

  • 2. Data: 2005-07-04 11:48:02
    Temat: Re: Prawo Autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dab6nq$3jv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Robert Michalak wrote:
> [...]
    > działalność przyszłym kontrahentom. Czy nie będzie to w jwkiś sposób
    > niezgodne z prawem? Czy nie naraże się w ten sposób na kontakt z prawnikiem

    Możesz. To czy i w jakim zakresie zależy od umowy z restauracją i od
    charakteru tego menu. Najprościej będzie jak poprosisz ową restaurację o
    zgodę na taką publikację.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-07-04 12:02:49
    Od: "Robert Michalak" <r...@t...pl>

    Czyli to że znajduje się tam logo firmy nie ma żadnego znaczenia? Jeśli
    robiłem coś dla jakiejś znanej firmy i chce się tym pochwalić mogę to robić
    do woli nie prosząc nikogo o zgodę?

    Robert Michalak

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:il7bad.g8i.ln@ziutka.router...

  • 4. Data: 2005-07-04 12:23:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Możesz. To czy i w jakim zakresie zależy od umowy z restauracją i od
    > charakteru tego menu.

    Raczej wątpię, aby przenieśli w umowie prawa na takim polu eksploatacji,
    jakim jest reklama w internecie.
    Jeżeli jest tak jak myślę i umowa o tym milczy, to możesz wystawiać swoją
    pracę spokojnie. Jeżeli jednak w umowie był taki zapis - to nie możesz.

    Z Twojego zapytania wynika jednak inny, niedostrzeżony przez Ciebie problem.
    Nie powinienieś, bez zgody restauracji wykorzystywać ich loga. Narażasz sie
    na zarzut bezpodstawnego korzystania z cudzego oznaczenia dla reklamy
    własnego przedsiębiorstwa. Jezeli to logo jest chronione jako znak towarowy,
    to masz wprost zakaz z prawa własności przemysłowej. Jeżeli nie - da się
    podciągnąc pod nieuczciwą konkurencję ( choc tutaj juz trochę trudniej)

    Najprościej będzie jak poprosisz ową
    > restaurację o zgodę na taką publikację.

    Wlasnie co do loga powinienieś prosić, co do swojego projektu
    najprawdopodobniej ( sprawdź w umowie !!) nie musisz

    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2005-07-05 14:08:02
    Od: "Robert Michalak" <r...@t...pl>

    czyli jeśli na przykład produkuje kosmetyczki dla powiedzmy Dove z ich logo
    to nie moge ich umieścić w swoim folderze reklamowym? Stworzyłem produkt a
    jednak nikt o tym sie nie dowie że to ja? Cała chwała należy się tylko i
    wyłącznie firmie dla której produkt powstał?

    --

    Best Regards
    Robert Michalak

  • 6. Data: 2005-07-05 14:38:13
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Robert Michalak <r...@t...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
    > czyli jeśli na przykład produkuje kosmetyczki dla powiedzmy Dove z
    > ich logo to nie moge ich umieścić w swoim folderze reklamowym?

    Opisujesz trochę odmienną sytuację, w pierwszym poście była mowa o
    umieszczeniu logo restauracji, nie koniecznie wynikało, że umieszczone na
    menu ( choć teraz, czytając po raz kolejny przyznaję, ze można tak to
    odczytać).
    Na pewno odradzałbym umieszczanie takiego znaku na stronie obok przedmiotu
    przez ciebie stworzonego. To jest naruszenie znaku ( zakładając, że jest to
    zarejestrowany znak)
    Ostrożny byłbym z publikacją znaku na przedmiocie. To juz może być
    naruszenie znaku. Sprawę nieco zmiękcza, że publikujący jest autorem
    przedmiotu, ale co znak, to znak.

    > Stworzyłem produkt a jednak nikt o tym sie nie dowie że to ja? Cała
    > chwała należy się tylko i wyłącznie firmie dla której produkt powstał?

    Niekoniecznie - przecież możesz pokazać zaprojektowany przedmiot ( znów - o
    ile nie przeniosłes prawa do publikacji w internecie w celu reklamy) i
    napisac, ze został stworzony przez Ciebie dla XXX - tu podajesz firmę, tak
    jak jest ona rozumiana w świetle k.c.

    Pzdr
    Romek