eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › niezgodnosc towaru z opisem - co dalej? (dlugie)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2007-06-13 11:09:56
    Temat: niezgodnosc towaru z opisem - co dalej? (dlugie)
    Od: "nrs" <n...@w...to.gmail.com.to.tez>

    Witam,
    2 miesiace temu kupilem przez internet nooteboka.
    Przyszedl on do mnie uszkodzony (dead pixel na srodku ekranu, nie dalo sie
    zainstalowac windows xp w wersji Home (tuz po wsadzeniu plyty wyskakiwal
    niebieski ekran o niezwlocznym wylaczeniu komputera inaczej ulegnie on
    uszkodzeniu). Notebook mial byc prezentem, system operacyjny kupowalem
    wczesniej. Chcialem im go odeslac (kupujac przez internet mamy z tego co sie
    orientuje 10 dni na wymiane bez podania przyczyny). Dzownilem do sklepu, tam
    mnie udobruchano slodkim gadaniem ze chcieliby aby zwrotu dokonac inaczej
    (bo skoro i tak systemu nie da sie zainstalowac to oni go wymienia od reki).
    Nie mialem powodow zeby tego nie robic, (ponoc zwrot do 10 dni bez podania
    przyczyny byl dla nich problematyczny) a ja w swej naiwnosci przystalem na
    te propozycje. Oczywiscie nie bede poruszac tu tematu ze calosc trwala zbyt
    dlugo. Zadzwonili do mnie z informacja ze postawili na w/w notebooku windows
    XP _Profesional_ ze zintegrowanym SP2, natomiast deadpixel nie podlega
    reklamacji (tu sie zgadzam). I ze moga mi go co najwyzej odeslac spowrotem.
    Jednak nie obchodzi mnie to, ze zainstalowali wersje PRO z sp2, skoro Home
    (bez sp) sie nie instaluje (nie mam zamiaru kupowac innej wersji windowsa z
    tego powodu ze notebook jest uszkodzony). Powolalem sie na niezgodnosc
    towaru z opisem. Wyslalem im takie oto pismo:


    Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Na podstawie Art 4 ustawa 1.
    Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, ze istniala
    ona w chwili wydania. Art 4 ustawa 2 i Art 4 ustawa 3 "(...)towar
    konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje sie do celu, do jakiego tego
    rodzaj towar jest zwykle używany, oraz gdy jego wlaściwości odpowiadają
    właściwościom cechujacy towar tego rodzaju(...)". Oraz Art 4 ustawa 4: "Na
    równi z zapewnieniem producenta traktuje sie zapewnienie osoby, która
    wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności
    swojego przedsiębiorstwa(...)". A także Art 6 w/w ustawy.

    1. Zgłaszam niezgodność towaru (w/w notebook) z opisem (załącznik nr. 1). Na
    otrzymanym przeze mnie notebooku nie było możliwosci zainstalowania systemu
    operacyjnego Windows XP w wersji Home. Przy probie instalacji, na samym jej
    początku wyskakiwal niebieski ekran z informacja o niezwlocznym wyłączeniu
    komputera, w przeciwnym wypadku ulegnie on uszkodzeniu. Zgodnie z informacja
    podana w zalączniku nr. 1, ktorą kierowalem sie przy kupnie tego modelu, w/w
    system operacyjny na w/w notebooku powinien dzialac.
    2. Zgodnie z Art 8 ustawa 1, żądam doprowadzenia notebooka do stanu zgodnego
    z opisem poprzez wymianę na nowy, najpozniej do 7 dni kalendarzowych od
    pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
    3. Zgodnie z Art 8 ustawa 2, żądam zwrotu kosztów dostarczenia w wysokości
    33,29 zl.
    Słownie: trzydzieści trzy złote dwadzieścia dziewięć groszy, przekazem
    pocztowym (na dane umieszczone na górze dokumentu - po prawej) najpóźniej do
    7 dni kalendarzowych od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
    (Dowód nadania znajduje się w Załączniku nr. 2)
    4. Zgodnie z Art 13 ustawa 2 oraz Art 13 ustawa 4. Proszę o prawidłowe
    wypełnienie wszystkich niezbędnych dokumentów gwarancyjnych (tych
    dostarczonych przez producenta). Te które otrzymalem wraz z notebookiem nie
    byly wypełnione.
    5. Proszę także o przeslanie rachunku (paragonu, lub faktury) zawierające:
    nazwe i adres sklepu, nazwe modelu, cenę, a także date sprzedaży (przy
    zakupie ich nie otrzymałem.)
    6. Zgodnie z Art 8 ustawa 3, proszę o odpowiedz na piśmie.

    Załącznik nr. 1:
    http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwpartn
    umlookup/_TY0BTxx?open&sourcesite=cema
    (na stronie producenta pisze wyraznie, supporter operating system windows xp
    home oraz windows xp profesional.

    Dzisiaj natomiast dostalem odpowiedz:

    W odpowiedzi na w/w pismo pragrniemy poinformowac, iz zgodnie z
    przeprowadzona rozmowa telefoniczna, w pelni sprawny notebook z poprawnie
    zainstalowanym system operacyjnym oczekuje w firmie na Panska decyzje o jego
    odeslaniu. Z uwagi na nie stwierdzenie jakichkolwiek wad w odeslanym do nas
    egzemplarzu i bezproblemowe zainstlowanie system operacyjnego Windows XP
    przez pracownika dzialu serwisu wszelkie roszczenia z tytulu niezgodnosci
    towaru z umowa sa bezprzedmiotowe. Na decyzje o wyslaniu w/w notebooka na
    adres wskazany przez Pana oczekujemyu przez 7 dni od daty doreczenia tego
    pisma. Po tym terminie notebook zostanie zlozony w depozycie sadowym na
    Panskie nazwisko i koszt.
    @@@@@@@@

    Jak mi wmawiano wczesniej przez telefon, instalowano na nim xp pro (sp2), a
    nie xp w wersji home (czego podstawa byla reklamacja), wiec nie jest to
    odpowiedz na moje pismo. Firma leci w kulki (brak podpisanych papierow
    gwarancyjnych, zadnego rachunku/paragonu tylko faktura proforma ktora
    otrzymalem w pdf'ie (niepodpisana, bez jakichkolwiek pieczatek). I tutaj
    moje pytanie, co moge zrobic z tym dalej, aby jak najszybciej (z uwagi ze ma
    to byc prezent), rozwiazac ten problem (zalezy mi na wymienie na nowy badz
    zwrot pieniedzy). Nie ukrywam ze czuje sie bezsilny oraz oszukany. Z gory
    dziekuje za pomoc.

    pzdr,
    grzech


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1