  • 11. Data: 2003-02-26 18:40:05
    Temat: Re: SPRAWA KOMORNIKA - PYTANIE :)
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Komornicy sporadycznie pracują w terenie, zwłaszcza przy tak niskich
    > wartościach egzekwowanego roszczenia ;-)
    > Tu dodatkowo chodzi o adres _korespondencyjny_, którym teoretycznie może
    być
    > skrytka pocztowa, więc nie ma pewności, że dłużnik tam przebywa.
    > W takiej sytuacji prościej i taniej wezwać dłużnika do kancelarii
    komornika
    > zamiast szukać go "po mieście" :-)
    > Dlatego istnieją firmy windykacyjne.
    >
    > Pzdr
    > Darek

    Komornicy głównie siedzą przy telefonie w biurze. A egzekucją zajmują się
    sędziowie, którzy wydali wyrok :)

    Tomek

  • 12. Data: 2003-02-26 18:42:22
    Temat: Odp: SPRAWA KOMORNIKA - PYTANIE :)
    Od: "mikmak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3ikc5$1r8$...@n...news.tpi.pl...

    > "mikmak" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > He he - nic nie wyjasnieles dalej. Komornik to organ sau dzialajacy na
    > podstawie ustawy. Pan z fimry to tylko pan z firmy.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.

    witam,
    może zacznę od tego że nie było u mnie jeszcze żadnego windykatora,
    bank wyznaczył, do egzekucji długów, firmę z Wrocławia,
    której pracownik telefonicznie się ze mną kontaktuje,
    ostatnim pismem które otrzymałem było OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPLATY,
    w tymże piśmie poinformowano mnie o całkowitej kwocie do zapłaty,
    informuje się mnie również o konsekwencjach w przypadku braku wpłaty w
    wyznaczonym
    ostatecznym terminie - tzn. o dodatkowych kosztach, wpisie do rejestru
    bankowego.
    Jeśli nie zapłacę przekażą (firma windykacyjna) sprawę do dalszego
    BEZPOŚREDNIEGO
    POSTĘPOWANIA WINDYKACYJNEGO, sądowego i egzekucyjnego,
    w tej sytuacji koszty uzyskania tytułu windykacyjnego wyniosą drugie tyle,
    więc jeśli nie zapłacę
    zamknie się to kwotą 12 tyś. z groszami (dług + odsetki + koszty uzys.
    tytułu egzekucyjnego )
    - brak wpłaty podstawowej kwoty - skierowanie upoważnionych windykatorów
    oraz wszczęciu następujących
    procedur windykacyjnych: pr. egzekucji komorniczej, pr.ustalenia majątku
    dłużnika, pr.
    umieszczenia dłużnika w sądowym rejestrze dłużników niewypłacalnych. ALE....
    opisałem wszystko żebyście mieli obraz sytuacji lecz KONKRETNIE
    chodziło o to czy windykator może chcieć zająć (bądź spisać na poczet mojego
    majątku)
    rzeczy znajdujące się w miaszkaniu lecz nie należące do mnie np meble wujka
    którego
    jest to mieszkanie (w. jest zagranicą i tam pozostanie przez dłuższy czas),
    rower i sprzęt
    grający brata stojący u mnie w pokoju , czy będzie trzeba udawadniać że te
    rzeczy
    rzeczywiście należą do wyżej wspomnianych, jest jeszcze kwestia mieszkania
    rodziców
    w którym jestem zameldowany, lecz nie mieszkam tam (nie mam nawet swojego
    pokoju)
    od 6-7 lat uf
    to wszystko, co Wy na to
    pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc
    dłużnik maciek

  • 13. Data: 2003-02-26 19:09:07
    Od: d...@o...pl

    > Podejrzewam, że odwiedził cię windykator. Jest to pan który prowadzi
    > polubowne postępowanie przedsądowe. Jeżeli nie zapłacisz skieruje sprawę do
    > sądu. Efektem będzie uzyskanie przez wierzyciela nakazu zapłaty.

    Wierzycielem jest bank, więc tytułem wykonawczym będzie pewnie bankowy tytuł
    egzekucyjny.

    > Z takim
    > nakazem przyjdzie do ciebie komornik i wtedy zacznie się robić
    > nieprzyjemnie, bo dojdzie sporo kosztów. Najlepiej negocjować z windykatorem
    > spłatę.

    Potwierdzam. Chyba, że nie posiadasz żadnego majątku podlegającego zajęciu w
    postępowaniu egzekucyjnym ;-)

    Pzdr
    Darek

  • 14. Data: 2003-02-26 19:54:40
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > od 6-7 lat uf
    > to wszystko, co Wy na to
    > pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc

    Nie może. Jeżeli nie masz żadnych "dóbr materialnych" będą siedzieć na
    kocie, sprawdać rozliczenia w US. Ale to dopiero z nakazem sądowym.
    Nakaz ważny jest przez 10 lat. Dług rośnie bardzo szybko ponieważ wszystkimi
    kosztami obciążą ciebie, a do tego cały czas dochodzą odsetki.

    Tomek

  • 15. Data: 2003-02-26 20:21:13
    Od: g...@b...pl

    > witam,
    > może zacznę od tego że nie było u mnie jeszcze żadnego windykatora,
    > bank wyznaczył, do egzekucji długów, firmę z Wrocławia,

    Kaczmarski czy Kruk ? ;-)

    > której pracownik telefonicznie się ze mną kontaktuje,
    > ostatnim pismem które otrzymałem było OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPLATY,

    Bez względu jaka to firma- podejmij negocjacje.
    Poproś o rozłożenie należności na raty z powodu braku dochodów pozwalających na
    jednorazową spłatę należności.
    Jeśli to jedna z ww. firm, to na pewno się zgodzą. O powody nie pytaj ;-)
    Nie popełnij błędu ukrywania się przed nimi, bo wtedy po prostu wniosą sprawę
    do sądu narażając Cię na zbędne koszty.
    Odsetki ustawowe (aktualnie 13% rocznie) są niczym w porównaniu do kosztów
    sądowych (w tym zastępstwa procesowego) a później ew. egzekucyjnych.

    Powodzenia,
    Grażyna

  • 16. Data: 2003-02-26 21:41:35
    Od: "Marcin N \(szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    <g...@b...pl> wrote in message

    > Kaczmarski czy Kruk ? ;-)

    czy Ultimo?

    > Odsetki ustawowe (aktualnie 13% rocznie)

    a nie 16%? :))

    pozdr.
    Szpak

  • 17. Data: 2003-02-26 21:44:00
    Od: "Marcin N \(szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    "mikmak" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    Napisz co to za bank, albo jaka firma prowadzi windykacje.

    pozdr
    Marcin

  • 18. Data: 2003-02-27 10:25:33
    Od: "mikmak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin N (szpak) <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3jch6$g6q$...@n...news.tpi.pl...

    > "mikmak" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Napisz co to za bank, albo jaka firma prowadzi windykacje.
    >
    > pozdr
    > Marcin

    witam TŁUSTO,
    dłużny jestem bankowi handlowemu
    a windykację prowadzi KRUK

    POZDRAWIAM I PO WIRTUALNYM PĄCZKU DLA WSZYTKICH
    maciek

  • 19. Data: 2003-02-27 13:18:29
    Od: d...@o...pl

    > a nie 16%? :))
    >
    > pozdr.
    > Szpak

    Od 1 lutego 2003 odsetki ustawowe wynoszą 13% w stosunku rocznym

    Pzdr
    Darek

  • 20. Data: 2003-02-27 22:21:43
    Od: "Marcin N \(szpak\)" <m...@p...onet.pl>

    <d...@o...pl> wrote in message
    > Od 1 lutego 2003 odsetki ustawowe wynoszą 13% w stosunku rocznym
    >
    > Pzdr
    > Darek

    a ja jak zwykle sie ostatni dowiaduje :))) wina urlopu w Kancelarii :)))

    pozdr
    Szpak