    From: "Dominika" <b...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [SM] Przedawnienie roszcz. o sprostowanie akt
    Date: Mon, 6 Aug 2007 22:53:30 +0200

    Witam serdecznie,

    kilka miesięcy temu opisywałam tutaj swój problem ze SM. (link:
    http://miniurl.pl/spolmieszk)

    W dwóch zdaniach: W 2003 roku SM pozbawiła członkostwa moich rodziców z
    powodu zaległości czynszowych a następnie, na mocy art. 17 (8), pozbawiła
    własnościowego spółdzielczego prawa do mieszkania (o czym dowiedzielismy się
    dopiero kilka miesięcy temu).

    TK orzekł 30 marca 2004 roku, że ten artykuł 17 (8) jest niezgodny z
    Kontytucją i go wykreslił.

    SN orzekł 25 czerwca 2005 roku, że powyzszy wyrok TK należy rozumieć wstecz
    i nawet, jeśli SM pozbawiła własnościowego prawa do mieszkania, to musi je
    zwrócić.

    Mimo powyższej uchwały SN, moja SM nie chce sprostowac akt i wydać moim
    rodzicom zaświadczenia o przysługującym włanosciowym spółdzielczym prawie do
    mieszkania. Dlatego teę rozważamy oddanie sprawy do sądu.

    W związku z tym proszę o pomoc:
    1) Czy takie roszczenie (o sprostowanie akt spółdzielni i wydanie
    zaświadczenia) kiedyś się przedawni?
    2) Jakie mogą byc koszty takiego procesu? Sąd je obliczy w oparciu o wartość
    mieszkania (ok. 300 tyś zł), czy jest jakiś ryczałt, np. jak przy
    zaskarżaniu uchwał - 200 zł?

    Pozdrawiam serdecznie
    Dom