  • 1. Data: 2007-08-06 20:53:30
    Temat: [SM] Przedawnienie roszcz. o sprostowanie akt
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    Witam serdecznie,

    kilka miesięcy temu opisywałam tutaj swój problem ze SM. (link:
    http://miniurl.pl/spolmieszk)

    W dwóch zdaniach: W 2003 roku SM pozbawiła członkostwa moich rodziców z
    powodu zaległości czynszowych a następnie, na mocy art. 17 (8), pozbawiła
    własnościowego spółdzielczego prawa do mieszkania (o czym dowiedzielismy się
    dopiero kilka miesięcy temu).

    TK orzekł 30 marca 2004 roku, że ten artykuł 17 (8) jest niezgodny z
    Kontytucją i go wykreslił.

    SN orzekł 25 czerwca 2005 roku, że powyzszy wyrok TK należy rozumieć wstecz
    i nawet, jeśli SM pozbawiła własnościowego prawa do mieszkania, to musi je
    zwrócić.

    Mimo powyższej uchwały SN, moja SM nie chce sprostowac akt i wydać moim
    rodzicom zaświadczenia o przysługującym włanosciowym spółdzielczym prawie do
    mieszkania. Dlatego teę rozważamy oddanie sprawy do sądu.

    W związku z tym proszę o pomoc:
    1) Czy takie roszczenie (o sprostowanie akt spółdzielni i wydanie
    zaświadczenia) kiedyś się przedawni?
    2) Jakie mogą byc koszty takiego procesu? Sąd je obliczy w oparciu o wartość
    mieszkania (ok. 300 tyś zł), czy jest jakiś ryczałt, np. jak przy
    zaskarżaniu uchwał - 200 zł?

    Pozdrawiam serdecznie
    Dom

  • 2. Data: 2007-08-06 22:35:14
    Temat: Re: [SM] Przedawnienie roszcz. o sprostowanie akt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    Wezwać na piśmie do sprostowania, a po odmowie złożyć zawiadomienie o
    przywłaszczeniu prawa majątkowego do mieszkania przez spółdzielnię. Jeśli
    zwrócicie na to uwagę zarządowi, to szybciutko zmienią zdanie.

  • 3. Data: 2007-08-07 18:03:05
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    > Wezwać na piśmie do sprostowania, a po odmowie złożyć zawiadomienie o
    > przywłaszczeniu prawa majątkowego do mieszkania przez spółdzielnię. Jeśli
    > zwrócicie na to uwagę zarządowi, to szybciutko zmienią zdanie.

    Czyli wedlug Ciebie zarzad popelni przestepstwo nie prostujac akt na moje
    wezwanie?
    Przeciez ojciec stracil wlasnosciowe prawo wedlug istniejacych wowczas
    przepisow. A dopiero pozniej te przepisy uniewazniono.
    Prosze o odpowiedz, poniewaz dotychczas myslalam, ze sprawa jest typowo
    cywilna - ja uwazam, ze mieszkanie jest moje a spoldzielnia - ze jej.
    Pozdrawiam
    Dom

  • 4. Data: 2007-08-07 18:34:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Prosze o odpowiedz, poniewaz dotychczas myslalam, ze sprawa jest typowo
    > cywilna - ja uwazam, ze mieszkanie jest moje a spoldzielnia - ze jej.

    Z chwilą uprawomocnienia się wyroku Trybunału Konstytucyjnego nie ma tu już
    nic do uważania. Mieszkanie jest Twoje, a Zarząd próbuje sobie
    przywłaszczyć prawo własnościowe. Tu nie ma nic do orzekania, bo Trybunał
    nie zostawił żadnej wątpliwości. Mają sprostować w dokumentach i
    doprowadzić dokumenty do stanu zgodnego z prawem. Jedyną wątpliwość, jaką
    mam to kwalifikacja prawna. Czy to będzie przywłaszczenie, czy
    poświadczenie nieprawdy w dokumentach. Zauważ, że Zarząd podaje się za
    właściciela w wielu dokumentach czasem bezpośrednio nie związanych z
    ewidencją mieszkania. "Skopane" mają sprawozdania finansowe, a jak się
    starali o jakikolwiek kredyt to i wniosek kredytowy, jeśli zawiera dane co
    do majątku i środków trwałych. Uzmysłów im to, bo najpewniej nie zdają
    sobie sprawy z rozmiarów swej głupoty i możliwych konsekwencji trwania w
    niej.

  • 5. Data: 2007-08-07 19:35:10
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

> [...]
    > nie zostawił żadnej wątpliwości. Mają sprostować w dokumentach i
    > doprowadzić dokumenty do stanu zgodnego z prawem.

    Dziękuję za odpowiedź, w takim razie zaczniemy od napisania takiego pisemka.
    Serdecznie pozdrawiam
    Dom