  • 1. Data: 2006-09-27 13:42:34
    Temat: [!] SFERIA - rozwód z firmą
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Witam, lektura do poduszki zasadniczo :)

    W 2003 roku, dokładnie 31 kwietnia podpisałem umowę z firmą
    POLPAGER, która następnie przekształciła się w firmę
    SFERIA S.A. Umowa była na 36 miesięcy - czyli kończy się
    za 7 miesięcy. Wszystko pięknie działało, do czasu.

    Od 2 miesięcy, niemożliwe jest wykonywanie żadnych połączeń
    wychodzących ani dodzwonienie się na numer stacjonarny -
    automatycznie włącza się poczta głosowa.

    Jeśli jakimś cudem uda się nawiązać połączenie, jakość
    sygnału jest tak kiepskiej jakości, że nie daje się
    prowadzić normalnej rozmowy. Jednak to zdarza się
    rzadko, jedna na kilkanaście prób.

    Po każdej takiej akcji, a czasem i bez niej - kontrolki
    na stacji bazowej świecą się na czerwono. Ze stacją i telefonem
    wywędrowałem nawet na zewnątrz budynku - bez zmian.

    Za radą BOK kilkakrotnie resetowałem urządzenie, odkręcałem
    i wkręcałem antenę - podejrzewano że załapałem się nie na ten
    nadajnik co trzeba.

    Ponad 2 tygodnie temu udałem się przetestować stację,
    wgrano jej nowe oprogramowanie, przetestowaliśmy ją
    w serwisie firmy wraz z moim aparatem, z innymi aparatami
    - wszystko gra.

    Mój wniosek jest taki, że jakość sygnału w okolicy uległa
    pogorszeniu, na tyle że Sferia nie jest w stanie świadczyć
    mi usługi w sposób ciągły.

    Od ponad miesiąca dzwonię co kilka dni na infolinię, po raz
    kolejny zgłaszam reklamację i rozmawiam z biednymi żuczkami
    recytującymi mi swoje święte formułki. W każdej, z ostatnich
    X rozmów, zapewnia mnie się, iż zostanie ze mną nawiązany
    kontakt drogą telefoniczną (na komórkie) lub mailową.
    Oczywiście, nic takiego się nie dzieje.

    Każda rozmowa jest przeze mnie rejestrowana, trochę się
    ich już uzbierało. Pokusiłem się także o nagranie całej
    procedury dzwonienia na telefon w Sferii, z telefonu w Sferii
    i zachowanie się stacji bazowej - za pomocą kamery cyfrowej.
    Wyraźnie widać jak i kiedy stacja reaguje na niedochodzące
    rozmowy i jak zachowuje się, gdy po wybraniu numeru w słuchawce
    pojawia się sygnał zajętości.

    Postanowiłem rozstać się z firmą SFERIA, ponieważ jej dział
    techniczny nie za bardzo potrafi poradzić sobie z moim problemem.

    Promocja w jakiej brałem udział, obligowała mnie do płaceniu
    abonamentu przez 36 miesięcy, w przypadku rezygnacji wcześniejszej
    za każdy miesiąc niewykorzystany miałem zapłacić pełen abonament
    + jakieś dodatkowe koszta.

    Zasadnicze pytania:

    1) Czy ktoś z obecnych abonentów lub byłych abonentów Sferii
    miał z nimi podobną przygodę? Czy jestem może pierwszym farciarzem?

    2) Umowe chcę wypowiedzieć z powodu zaprzestania świadczenia
    usługi telekomunikacyjnej, zastanawiam się jeszcze nad formą
    - czy bardziej nie będzie odpowiadać tutaj niewywiazanie sie
    z umowy (bo w koncu w ich mniemaniu wszystko jest ok)

    3) Czy SFERIA może mieć jakieś podstawy by nie uznać moich reklamacji
    oraz roszczeń? Zamierzam bowiem się zwrócić o zwrot części opłat
    abonamentowych (zgodnie z regulaminem).

    Z góry dzięki za sugestie, wyboru nowego usługodawcy już dokonałem.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com