  • 1. Data: 2006-09-27 11:14:39
    Temat: testament i konkubinat
    Od: "krzysaneta" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sprawa wyglada tak:
    zyje w konkubinacie w domu moich rodzicow, rodzice zapisali mi 1/3 domu i
    przyleglej ziemi,reszte podzielili miedzy moje rodzenstwo. Ja wraz z
    konkubinem mamy dziecko 2-letnia corke, teraz mam pytanie. Czy w momencie
    mojej smierci, jesli sporzadze testament w ktorym zapisze mu i corce swoja
    czesc domu i ziemii to stana sie oni prawnymi wlascicielami i beda mogli
    dysponowac tym co im zapisze az do smierci?
    Pozdrawiam
    Aneta

  • 2. Data: 2006-09-27 13:22:53
    Temat: Re: testament i konkubinat
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    krzysaneta wrote:
> [...]
    > czesc domu i ziemii to stana sie oni prawnymi wlascicielami i beda mogli
    > dysponowac tym co im zapisze az do smierci?

    tak.
    Bez testamentu wszystko odziedziczy córka.

  • 3. Data: 2006-09-27 16:55:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > tak.

    Zgoda. O ile "zapisali" znaczy "podarowali notarialnie" a nie jest
    skrótem od "zapisali w testamencie".

  • 4. Data: 2006-09-27 23:21:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Zgoda. O ile "zapisali" znaczy "podarowali notarialnie" a nie jest
    > skr?tem od "zapisali w testamencie".

    Jeśli zapisali w testamencie, a ona niedożyje to i tak dostanie córka.
    Tylko, że on niczego nie dostanie.