  • 1. Data: 2003-01-26 09:35:31
    Temat: bramki sms i ujawnianie ip wysyłających....
    Od: "Łukasz Lachowicz" <n...@f...com>

    Witam, mam nastepujący problem: zostałem w nocy zasypany smsami z pogróżkami
    i wyzwiskami z bramki mojego operatora - ery...
    zadzwonilem na info linie aby ustalic numer ip osoby wysyąłjącej, myslalem
    ze jak podam tresc wiadomosci i numer telefonu (mojego) na ktory wysyłane
    były to mi podadzą albo przynajmniej skierują gdzie tzreba.... ale dosatłem
    odp. że takei informacje udzielą tylko prokuraturze a mi mogą zablokować
    bramkę na stale (co mi sie oczywiście nei opłaca.... :( )
    Co mogę zrobić w takiej sytuacji ?

    --
    ---
    Łukasz Lachowicz

  • 2. Data: 2003-01-26 09:53:24
    Temat: Re: bramki sms i ujawnianie ip wysyłających....
    Od: t...@w...pdi.net

    "Łukasz Lachowicz" <n...@f...com> wrote:

> [...]
    > odp. że takei informacje udzielą tylko prokuraturze a mi mogą zablokować
    > bramkę na stale (co mi sie oczywiście nei opłaca.... :( )

    Bardzo dziwne. To w takim razie jak szanowny/nieszanowny operator przekazuje
    mi na komorke numer osoby ktora do mnie dzwoni bez nakazu prokuratora?
    Powalilo ich tam? Niech wprowadza na swoja strone opcje zastrzegania numeru
    IP a abonentom dadza szanse zrezygnowac od otrzymywania interentowych sms'ow
    od osob ktore zastrzegly IP. Koniec, kropka. Niestety na niewymagajacych
    klientach latwiej sie zarabia a tych wymagajacych jest na tyle nieduzo, ze
    mozna ich olac sikiem prostym. Niestety :-(((

    > Łukasz Lachowicz
    > http://fstation.com

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

    P.S. A moze prokuratorem postraszyc tych cymbalskiego operatora? W koncu to
    on wysyla ci pogrozki ;-)

  • 3. Data: 2003-01-26 10:18:45
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz Lachowicz" <n...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > odp. że takei informacje udzielą tylko prokuraturze a mi mogą zablokować
    > bramkę na stale (co mi sie oczywiście nei opłaca.... :( )

    Chyba dostałeś odpowiedź ? Zgłosić pogróżki do prokuratora. Jak będziesz
    miał nr IP to sam wymierzysz sprawiedliwość ?

  • 4. Data: 2003-01-26 10:41:43
    Od: "Łukasz Lachowicz" <n...@f...com>

    > Chyba dostałeś odpowiedź ? Zgłosić pogróżki do prokuratora.

    Tego nei chcę

    > Jak będziesz
    > miał nr IP to sam wymierzysz sprawiedliwość ?

    Nie - sparwdze w tpsa kto to. narazie chce tylko usatlić kto to.

  • 5. Data: 2003-01-26 11:28:48
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Nie - sparwdze w tpsa kto to. narazie chce tylko usatlić kto to.

    ojoj at o trudno na ta chwile kiedy ci wysylal smsa zmienic IP

    leon

  • 6. Data: 2003-01-26 11:38:32
    Od: "Prezes" <b...@b...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ojoj at o trudno na ta chwile kiedy ci wysylal smsa zmienic IP
    >
    > leon

    Hehe, najlepiej olej to, albo zablokuj bramke.
    A tak pro po co zrobisz gdy osoba ma neo+, lub poprostu modem?
    Przecież takie osoby mają przydzielane dynamiczne IP.
    I tak czy siak wtedy IP na nic nie bedzie ci potrzebne.
    A osoba bedzieanonimowa. Niech żyje internet.
    Prezes

  • 7. Data: 2003-01-26 11:43:40
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b10hb3$m19$1@news.tpi.pl> Prezes napisał(a):

> [...]
    > I tak czy siak wtedy IP na nic nie bedzie ci potrzebne.
    > A osoba bedzieanonimowa. Niech żyje internet.

    Eeee, przy sprzyjających warunkach można ustalić adres IP osoby łączącej
    się przez modem/neo. Takie warunki to dokładne podanie czasu (oczywiście
    warunkiem jest synchronizacja zegarów) i fakt, aby w danym okresie czasu
    w miarę niewiele osób miało przydzielony ten adres IP - najlepiej jedna
    - jeśli przez 10 minut połączy się 10 osób, to ciężko będzie
    jednoznacznie wykazać, który z nich nabroił, właśnie z powodu
    potencjalnego rozsynchronizowania czasu u osoby zgłaszającej i na
    serwerze.

    Wbrew pozorom udaje się w sporym procencie przypadków, problem jest
    raczej z kawiarnekami internetowymi, oferującymi 100% anonimowość.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2003-01-26 14:57:49
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    >
    > Wbrew pozorom udaje się w sporym procencie przypadków, problem jest
    > raczej z kawiarnekami internetowymi, oferującymi 100% anonimowość.

    Udaje sie to zawsze . Operator GSm ma dokladny czas wyslania SMSa, provider
    internetu korelacje IP->abonanent. Czasy sa na kazdym normalnym
    serwerze synchronizowane z zegarem atomowym i zgodne co do ilus tam miejsc
    po przecinku. Natomiast oczywiscie moze
    byc to zrobione tylko na zadanie prokuratury/sadu. Co do kawiarenki -
    mozliwe, ze gosciu przychodzi ciagle do tej samej - istnieje szansa na jego
    namierzenie.
    Mozna tez jeszcze inaczej oszukiwac, co do IP, nawet laczac sie z domu.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2003-01-27 00:03:00
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > namierzenie.
    > Mozna tez jeszcze inaczej oszukiwac, co do IP, nawet laczac sie z domu.

    Tak się przyczytuję tej dyskusji i dochodzę do wniosku ze panowie nie
    pomyśleli o jednym - co jeśli delikwent wysyła SMSy z własnego LAN-a w
    którym jest np. 600 osób? Złapanie go jest praktycznie niemozliwe (chyba że
    admin na serwerze używa coś a'la linuksowy squid). A nawet jeśli to i tak są
    sposoby by podpiąć się pod inny IP nawet w LANie ze swichami...

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: 277278

  • 10. Data: 2003-01-27 01:03:31
    Od: "Prezes" <b...@b...pl>

    Panowie, zatajić IP jest bardzo prosto, no np sa serwisy które np zatajają
    twoje ip albo choćby jak ktoś ma głowe to wystarczy pokombinować z proxy. i
    nie wiemy kto wysyłał tego smsa

    -
    Pozdrawiam Bezy