  • 11. Data: 2004-03-31 22:09:22
    Temat: Re: Rywin oszustwo?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > A ja powiem tak. Przygotowanie zawsze jest. Ale w większości przypadków nie
    > jest karalne.

    Przygotowanie do przestępstw nieumyślnych?

    KG

  • 12. Data: 2004-03-31 22:13:32
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    kam wrote:

    > Przygotowanie do przestępstw nieumyślnych?

    Brzmi to idiotycznie, ale spotkałem się i z taką teorią. Wszak papier
    wszystko przyjmie, więcej powiem widziałem nawet wniosek o ukaranie za
    usiłowanie zaniechania.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 13. Data: 2004-03-31 22:18:06
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Brzmi to idiotycznie, ale spotkałem się i z taką teorią. Wszak papier
    > wszystko przyjmie, więcej powiem widziałem nawet wniosek o ukaranie za
    > usiłowanie zaniechania.

    tak z ciekawości - zaniechania czego?

    KG

  • 14. Data: 2004-04-01 05:52:44
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4feff$9vh$1@inews.gazeta.pl...

    > A co tu ma do rzeczy przygotowanie? Mówimy o usiłowaniu.

    A moze sie przygotowywal do usilowania ? ;)

    WOJSAL

  • 15. Data: 2004-04-01 07:00:15
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    kam wrote:

    > tak z ciekawości - zaniechania czego?

    Chodziło o zaniechanie utrzymywania drogi w stanie przejezdnym czy coś
    takiego. A w zasadzie o to, że była już zima a obwiniony nie miał
    zgromadzonego piasku do posypywania i pyskował że nie ma zamiaru go kupować
    bo go nie obchodzi jak ludzie chodzą. No to wystapili o ukaranie za
    usiłowanie zaniechania, bo niestety tego dnia nawet nie było slisko. Ale
    podejrzewam, że jak tylko spadł śnieg panowie skontrolowali czy jest
    odśnieżone...

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 16. Data: 2004-04-01 09:18:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tibia wrote:

    > Czy usiłowanie oszustwa jest karalne?
    >
    > jak można zmieniać kwalifikacje z płatnej protekcji na usiłowania
    > oszustwa? skoro karalne jest samo oszustwo
    >
    > Tibia

    A mnie sie koncepcja sadu podoba...
    Rywin twierdzi ze nikt go nie wysylal, wiec oszukiwal,
    ze go ktos wysyla..
    Niech udowodni ze nie oszukiwal, ze rzeczywiscie go ktos wyslal.

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-04-01 11:07:56
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Tibia" <t...@t...com> napisał w wiadomości
    com...

    > Użytkownik "Tibia" <t...@t...com> napisał w wiadomości
    com...

    > chociażby
    > >
    > przyznaję się do błędu. czyli przygotowanie może być ale to inna sprawa, a
    > usiłowanie też co innego. chociaż zawsze gdy jest usiłowanie jest i
    > przygotowanie. ponieważ przygotowanie jest sankcjonowane niższą karą to
    > przepis o przygotowaniu jest zbędny, ponieważ zawsze będzie usiowanie.
    jaki
    > więc sens ma przepis o przygotowaniu?

    Za szybko przyznajesz sie do bledu. Oczywiscie ze moze byc usilowanie bez
    przygotowania. Nie planujac nic, dzialajac spontanicznie (bez przygotowania)
    sprawca usilowal popelnic przestepstwo, ale zrezygnowal, bo np. sie
    wystraszyl, albo sejf byl zamkniety:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 18. Data: 2004-04-01 11:09:14
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4ff3l$35d$1@inews.gazeta.pl...

    > A ja powiem tak. Przygotowanie zawsze jest. Ale w większości przypadków
    nie
    > jest karalne.

    Przeceniasz drobnych kryminalistow, zwlaszcza "na gazie". Im wystarczy
    impuls, na rozmyslanie nie maja glowy...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 19. Data: 2004-04-01 11:10:14
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A mnie sie koncepcja sadu podoba...
    > Rywin twierdzi ze nikt go nie wysylal, wiec oszukiwal,
    > ze go ktos wysyla..
    > Niech udowodni ze nie oszukiwal, ze rzeczywiscie go ktos wyslal.

    Tak jest, to byloby najsmaczniejsze:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 20. Data: 2004-04-01 18:45:45
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A moze sie przygotowywal do usilowania ? ;)

    Albo usiłował się przygotować?