  • 1. Data: 2004-03-31 20:55:51
    Temat: odszkodowanie za zagubienie przesyłki poczta polska!!! - pomocy dla prawnika
    Od: "Michał" <a...@o...pl>

    Witam!!!

    Czy można dochodzic swoich praw wobec nieudolności poczty polskiej??? Wysłałem
    do banku bardzo ważne dokumenty (zaśwaidczenie o dochodach, informacje o nr
    konta, itp)> List był wysłany priorytetem oraz poleconym (ma dowód nadania). Po
    2 tygodniach dowiedzaiłem się że odbiorca przesyłki nie dostał. Poczta naraz\ie
    wyjasnia gdzie jest list, ale już wiem że poniosę bardzo duże straty finansowe
    w banku za nie przesłanie dokumentów na czas. Czy mogę jakoś dobrać się
    poczcie, żądać odszkodowania lub coś podobnego. Acha w przesyłcy były dokumenty
    z moimi wszystkymi danymi osobowymi, nr kont, zaswaidczenie o zarobkach

    Z góry dziekuje za odpowiedź pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2004-04-01 20:46:44
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    Michał <a...@o...pl> napisał(a):

    > Czy można dochodzic swoich praw wobec nieudolności poczty polskiej???

    Trzeba przeprowadzić postępowanie reklamacyjne. Jest to postępowanie w
    ramach samej poczty. Dopiero po jego zakończeniu, jeżeli okaże się, że
    zawiniła poczta, czyli jakiś jej pracownik, można żądać odszkodowania na
    ogólnych zasadach z tytułu czynu niedozwolonego przed sądem. Trzeba wtedy
    udowodnić konkretną szkodę.
    B.

  • 3. Data: 2004-04-02 19:16:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    W wypadku poczty, to jest regulamin i za niedostarczenie przesyłki jest
    tam przewidziana kara.