  • 1. Data: 2008-09-11 11:00:14
    Temat: poszukuje prawnika
    Od: conik <c...@i...pl>

    poszukuje prawnika do poprowadzenia sprawy o bezprawne wykozystanie
    projektu graficznego przez klienta czyli kogos rozeznanego w temacie
    praw autorskich
    pozdr
    Konrad

  • 2. Data: 2008-09-11 11:49:28
    Temat: Re: poszukuje prawnika
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    conik pisze:
    > poszukuje prawnika do poprowadzenia sprawy o bezprawne wykozystanie
    > projektu graficznego przez klienta czyli kogos rozeznanego w temacie
> [...]

    a gdzie ma być sprawa?

  • 3. Data: 2008-09-11 12:01:23
    Od: conik <c...@i...pl>

    > a gdzie ma być sprawa?

    Białystok ale moze sprecyzuje o co chodzi....
    No wiec w 2005 roku projektowalem opakowania dla pewnej firmy.
    Kazdorazowo kiedy dochodzilo do spotkania z klientem byly robione
    wydruki ktore klient mial do wgladu.
    Klient nie kupil projektow poniewaz nie dogadalismy sie co do ceny i
    pliki z projektami mojego autorstwa wyladowaly w moim archiwum.
    Kilka dni temu zostalem poproszony o spotkanie w tejze firmie w temacie
    projektow materialow reklamowych.
    Zatkalo mnie kiedy na spotkaniu zobaczylem na polce u klienta opakowania
    blizniaczo podobne do tych ktore projektowalem - zmiany polegaly na
    przestawieniu detali logotypow etc... ogolny koncept w tym wykrojnik
    uklad i rozmieszczenie elementow praktycznie pozostal bez zmian w
    stosunku do mojego pierwotnego projektu ktory nie zostal nigdy kupiony
    ani tez nie zostaly przekazane jakiekolwiek prawa do jego wykozystywania.

    Domniemuje ze poniewaz klient nie dogadal sie ze mna co do ceny po
    prostu zlecil to komus do odtworzenia na podstawie wydrukow ktore mial
    do wgladu na etapie projektowania.

    W tej chwili dysponuje oryginalnymi plikami z projektem zapisanymi na
    dysku z data z maja/kwietnia 2005 oraz ewentualnymi oswiadczeniami
    osob ktore mialy wglad w projekty na etapie projektowania i moga
    poswiadczyc ze jestem ich autorem.

    czego oczekuje od osoby ktora mialaby ochote sie tym zajac?
    No wiec pierwsza rzecz to ocena szans na powodzenie wyegzekwowania
    odszkodowania za nieprawne uzycie mojego projektu
    I kolejna jesli sa szanse na to co powyzej to oczywiscie przeprowadzenie
    takiej sprawy.

    pozdr
    Konrad

  • 4. Data: 2008-09-11 13:23:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.09.2008 conik <c...@i...pl> napisał/a:
    > Zatkalo mnie kiedy na spotkaniu zobaczylem na polce u klienta opakowania
    > blizniaczo podobne do tych ktore projektowalem - zmiany polegaly na

    Czy to poszło do produkcji czy też jest to pojedyńczy egzemplarz
    eksponowany w niepublicznym pomieszczeniu firmy?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-09-11 13:35:38
    Od: conik <c...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Czy to poszło do produkcji czy też jest to pojedyńczy egzemplarz
    > eksponowany w niepublicznym pomieszczeniu firmy?

    produkcja
    dzisiaj kupilem kilka sztuk w jednym z supermarketow
    na firmowym ekspozytorze klienta

  • 6. Data: 2008-09-11 14:02:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > produkcja
    > dzisiaj kupilem kilka sztuk w jednym z supermarketow
    > na firmowym ekspozytorze klienta

    MZ na razie nie potrzebujesz prawnika. Wyslij im wezwanie (wyjaśnij co i
    jak) do zapłaty (jakaś rozsądna kwota, tak ze 3x to czego się wtedy
    domagałeś). Zagróź w tym wezwaniu, że jeśli nie zapłacą to grozi im
    odpowiedzialność z art. 117 PA. Jeśli nie zapłacą złóż zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

    --
    Marcin